Gå til innhold

Hvilke muligheter har jeg for master i økonomi med nåværende resultater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg jobber for tiden 100% mens jeg tar opp enkelte fag fra bachelorgraden i økonomi. Jeg har 5 eksamener som jeg ønsker å ta opp, og en til hvor jeg er usikker.

Resultatmessig så lenge jeg får C på de jeg skal ta opp, så fordeler karakterene seg slik:

Ledelse og administrasjonsfag: 3,5 i snitt

Alle andre fag og totalt: 3,1 i snitt ca beroende på utfallet av de andre.

Her er problemet:

eksamen nummer 6 heter Regnskap med finansanalyse - det var et 12 sp fag når jeg tok det - men er delt opp nå. Hvis jeg ikke kan ta tilsvarende det jeg hadde. Kan jeg da ta andre fag tilsvarende innholdet i det jeg hadde, og be om at det vurderes i tillegg?

NKS og NKI har begge 7,5/6 SP fag som heter dette som tar for seg akkurat det som jeg tenker på her. Høgskolen min har endret begge fagene til 7,5 sp fag hver, så i teorien skal det jo bli det samme.

Kan dette være en løsning om skolen ikke kan tilby meg faget?

Ellers:

Når jeg skal begynne å studere - så har jeg fylt 25 år, har 4 års arbeidserfaring fra administrasjon av økonomi på avdelingen min, og 180 sp bachelor - noen her som ser at http://www.bi.no/Content/Article____61918.aspx ikke vil kunne fungere som alternativ for meg da?

Jeg har ikke lederppgaver - men sitter som økonomi ansvarlig på avdelingen, og ligger således noe over de andre i ansvar.

Ellers: hvor stort problem vil jeg ha om jeg søker master i ledelse, når ledelse og adminsitrasjonsfagene er snitt 3,5 , mens de andre kanskje er litt under 3,0?

Jeg tenker da i forhold til universitet i Agder,Stavanger og Sør trøndelag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...