Gå til innhold

Ny skjerm. BenQ 24" LCD G2412HD


Oook

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker jeg skal ha meg ny lcd-skjerm og har ser at komplett.no har tilbud på denne skjermen BenQ 24" LCD G2412HD

 

Hva tror dere om denne skjermen? Jeg skal bruke den til å spille på. Fps og wow.

Maks synk-hastighet (V x H) 76 Hz x 83 kHz

Video-båndbredde 205 MHz . Betyr dette at den støtter 100 mhz, slik at jeg får 100 fps?

Lurer også på om denne kan festes på veggen, fant ikke noe informasjon om det.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du har skjønt det med Hz og FPS, det er to helt forskjellige ting og har NESTEN ingen sammenheng. Skjermen min har 60Hz noe de fleste LCD skjermer har i dag, men jeg kan fortsatt ha 1000 FPS.

 

Google litt rundt og lær deg forskjellen på Hz og FPS :)

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

Så hz har ikke noe med hvor fort bildet oppdateres? Da har jeg misforstått.

 

Kjører jeg 100 fps i spill på min lcd-skjerm med 60hz blir ikke bildet smooth, det blir det derimot på min crt-skjerm som støtter 120hz. Er dette bare tilfeldig, eller spiller hz noen rolle her?

Endret av Oook
Lenke til kommentar
Så hz har ikke noe med hvor fort bildet oppdateres? Da har jeg misforstått.

Dette er noe som er såpass innviklet at det ikke kan forklares enkelt. Dessverre må du lese om dette før du forstår det dypt.

 

Men svaret på spørsmålet ditt er egentlig JA, du kan få 100 fps på denne skjermen. Mitt spørsmål til deg er om det er viktig med 100 fps.

 

 

Bare et litt morsomt faktum angående hz er at lyspæra som lyser på pulten din lyser i 50hz. Det vil si at den slår seg av og på 50 ganger hver sekund....

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar

Bra da. Ja, jeg synes det er viktig med 100 fps og en skjerm som framstiller det smooth og ikke slik man får når man tar av vertical-sync og skjermen nermest viser bølger når man ser fra side til side.

 

Takk, lars_era. Jeg har hele tiden trodd at disse to gikk hånd i hanske. Hvor feil man kan ta:p

Lenke til kommentar

Litt om FPS: http://www.roaldseth.net/article/fps/

Guide om LCD: http://www.hardware.no/artikler/lcd-guide/8623/6

 

Hz er oppdatering av skjermen og FPS er hvor mange bilder i sekundet pc`n din klarer å gi. hvis du har en skjerm med 60Hz og du har 70FPS i CS kan du oppleve hakking og microstuttering, derfor har vi en funksjon som heter Vsync som reduserer FPS til 60 og dermed er den samme som det som sendes til skjermen. Noen andre får forklare bedre :p

Lenke til kommentar

Ja. Det er nettopp det jeg vil unngå, at vertical sync drar ned fps til 60 på grunn av lav hz. Er derfor jeg spurte om jeg kunne kjøre 100 fps på denne skjermen uten hakking. Jeg ordla meg kanskje dårlig, men svaret fra nicoloco var minst like dårlig.

Lenke til kommentar

Tilbake til skjermen. Jeg synes nemlig også at denne så temmelig interessant ut, til den prisen.

 

Eneste fornuftige jeg kan finne er denne brukeranmeldelsen av G2411HD, med noenlunde identiske specs. Det ser temmelig bra ut, men jeg er usikker på 16:9 kontra det jeg bruker nå, en 19" crt. Hvor mye større vil egentlig skjermflaten bli på denne skjermen? Den er jo temmelig rektangulær, så 24"-målet vil vel lyve litt?

 

Mine bruksområder er alt mulig, kanskje bortsett fra 3d-gaming. Hovedvekten vil nok bli på surfing, tekstarbeid og en smule design. Vil en 16:9 være godt egnet som allround-skjerm?

Lenke til kommentar
Tilbake til skjermen. Jeg synes nemlig også at denne så temmelig interessant ut, til den prisen.

 

Eneste fornuftige jeg kan finne er denne brukeranmeldelsen av G2411HD, med noenlunde identiske specs. Det ser temmelig bra ut, men jeg er usikker på 16:9 kontra det jeg bruker nå, en 19" crt. Hvor mye større vil egentlig skjermflaten bli på denne skjermen? Den er jo temmelig rektangulær, så 24"-målet vil vel lyve litt?

 

Mine bruksområder er alt mulig, kanskje bortsett fra 3d-gaming. Hovedvekten vil nok bli på surfing, tekstarbeid og en smule design. Vil en 16:9 være godt egnet som allround-skjerm?

Definitivt. Du vil bli særdeles avhengig av plassen du får i max oppløsning. Når det gjelder vanlig surfing er det HELT håpløst å ha en 24" skjerm, da du bare utnytter 50% av plassen på vanlige websider, men det er fint å ha plass til gadgets og lignende uten at de er skjenerende. Elsker min 24"! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...