Gå til innhold

HDMI Recording oppsett, vil dette virke?

Torey

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei! akkurat fått TVen i hus og sitter nå å lurer på en Hauppauge HD PVR record. Så det jeg lurer på er om dette oppsettet vil virke, dette har jeg gått irundt med i hodet i hele dag siden jeg fant ut att Easycapen min ble for oldschool til min nye HDTV.

Prøver å dele dette i 3 deler da:

Xbox -> HDMI splitter -> TV

HDMI Splitter -> HDMItilDVI konverter -> DVItilRGB-Kable-konverter -> the Hauppauge

Hauppauge -> my-soon-to-be-when-i-get-money-upgraded-computer for å bli redigert før opplasting:)

Åsså var det lyd. Den antar jeg att jeg kan ta via optisk lyd fra "Xbox audio adpateren" og inn i Hauppaugen. Men det jeg lurer på er om jeg mister lyden min på TVen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du med DVI-VGA mener den enkle overgangen som ofte følger med skjermkort så vil den ikke virke. Du trenger en signalomformer/DAC.

HDMI-signalet er vel gjerne HDCP-beskyttet også.

Skrevet
Hvis du med DVI-VGA mener den enkle overgangen som ofte følger med skjermkort så vil den ikke virke. Du trenger en signalomformer/DAC.

HDMI-signalet er vel gjerne HDCP-beskyttet også.

Så for å få dette til å fungere så må jeg koste på hvor mye? :hrm:

HDCP :thumbdown:

Skrevet (endret)
Om jeg ikke husker totalt feil så _tror_ jeg en DVI-VGA-omformer koster rundt tusingen.

Ok. men VGA er det samme om Komponent/kompositt RGB sant? eller erjeg på villspor nå?

Endret av Torey
Skrevet

"HDfury modulen vil konvertere et teknisk analogt bilde til et digitalt bilde"

Går det bra å ta det andre veien? siden jeg skal ha det fra digitalt til analogt..

Skrevet (endret)
HDFury går fra digitalt (HDMI eller DVI) til analogt (VGA/RGB).

Jeg må da ha en VGA_til_DVI kabel åsså ha en DVI_til_RGB kabel for å få det til å via RGB signal inn i Hauppauge HD PVRen siden den bare tar inn component kabler..

vist jeg tar utganspunk av denne filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=jBXF7K1jl6s...feature=related

Kursiv = Kabel

Fet = Vet ikke hva jeg skal kalle det men plugger hvertfall kablene inni der x)

HDMIsplitteren -->-- HDMI kabel til DVI kabel -->-- HDfury -->-- VGA til RGB Kabel --->-- Hauppauge

Endret av Torey
Skrevet (endret)
HDMIsplitteren -->-- HDMI kabel til DVI kabel -->-- HDfury -->-- VGA til RGB Kabel --->-- Hauppauge

Der har du teorien ja. Så er spørsmålet om Hauppaugen din takler VGA-RGB.

Edit: Mulig du må ha HDFury2. Den kan sende ut Component(YPbPr/YCbCr) direkte. (Samt RGB-VGA).

Endret av sedsberg
Skrevet (endret)

Der har du teorien ja. Så er spørsmålet om Hauppaugen din takler VGA-RGB.

Edit: Mulig du må ha HDFury2. Den kan sende ut Component(YPbPr/YCbCr) direkte. (Samt RGB-VGA).

Ja satt å leste på det i går natt... HDFury 2 er jo dobbelt så dyr! men det bryr jeg med lite om:p lønning idag/morgen :)

Edit: vist jeg ikke huskerfeil så leste att HDFury2 bare var en sammensetting av alle kablene? liksom HDfury uten alle kablene, bare alt i en liten boks.

Endret av Torey
Skrevet
Jeg forstod det som at HDFury kun sender ut VGA-signal mens 2-ern også kan sende ut component.

snakket med ModNet idag, å de anbefalte att jeg valgte HDFury foran HDFury2, men får se om det virker med HDFury og vist ikke sender jeg den i retur og handler HDFury2 :)

Skrevet
Kan du ikke bare bruke komponent-kabelen rett fra xboxen, i stedet for å måtte omforme signalet?

Jo i første omgang, men får HDMI splitter fra HongKong snart nå og den har 3 inganger og 2 utanger.

Så i nermere fremtid så har jeg planer om fler konsoller og kanskje til og med en bluray spiller. Med mindre jeg kjøper meg ps3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...