Gå til innhold

Ny "gaming" maskin.


Anbefalte innlegg

Sett meg litt rundt og alle priser I7 opp i skyene. Men hører også mye bra om AMD sin 955 så tenkte kanske teste ut denne. Hva tror dere om dette opsettet?

 

Har begynnt og spille mer og mer så kan være greit med nytt oppsett tipper jeg:D

 

Har følgene allerrede:

Kabinett, PSU og HDD.

post-155365-1246011951_thumb.jpg

Endret av powersound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut, men jeg vil anbefale Asus 790FX M4A79T (DDR3-versonen) over MSI-kortet du har valgt.

 

 

Oki :D takker for tipset. Men hvorfor er det så mye bedre? kanske jeg som er amatør her så hører på hva dere har og si:D

 

Bare komplett som har det?

Endret av powersound
Lenke til kommentar

For gaming vil både 955BE og i920 fungere på gjevnt nivå så lenge du ikke kjører 295 sli eller tri/quadfire 4870/90. Med regnekraften i disse vil skjermkortet være årsaken til FPS-dropp, og CPU vil klare å holde spillbar FPS i alle spill til dags dato uansett instillinger. Hvis du skal gjøre litt generell tallknusing på siden kan du lett klokke 955BE til 3,6-3,8 på stock kjøler stabilt 24/7 uten å røre vcore.

Du vil få høyere minimum og average FPS i så og si alle spill med 720BE + 2x 4890 enn med 920 + 4890, siden begge CPUene holder unna ett 4890 uten problemer.

Lenke til kommentar
For gaming vil både 955BE og i920 fungere på gjevnt nivå så lenge du ikke kjører 295 sli eller tri/quadfire 4870/90. Med regnekraften i disse vil skjermkortet være årsaken til FPS-dropp, og CPU vil klare å holde spillbar FPS i alle spill til dags dato uansett instillinger. Hvis du skal gjøre litt generell tallknusing på siden kan du lett klokke 955BE til 3,6-3,8 på stock kjøler stabilt 24/7 uten å røre vcore.

Du vil få høyere minimum og average FPS i så og si alle spill med 720BE + 2x 4890 enn med 920 + 4890, siden begge CPUene holder unna ett 4890 uten problemer.

 

Så hva ville du anbefallt av prosessor? skal kjøre 4890 i CF og bruke 6-8GB Ram litt avhengig av systemet som blir valgt.

 

Som det ser ut nå etter og ha snakket med en god del folk så er I7 920 D0 det man bør satse på.

 

Sånn her kanske det kunne se ut? Hovedkort, prosessor og minne.

Endret av powersound
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...