ull50kk Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Hei! No går eg rett på sak: Skiftet mobil abo. for en tid sidan. (Frå Tele 2 til Talkmore). Så kom eg til det stadiet eg skulle bruke ein opratørlåskode til å låse opp min Nokia N73. Denne fekk eg tilsendt frå Tele 2. Denne fungerte ikkje, eg ringte inn og etter mykje om og men så sa dei at eg skulle bere prøve igjenn. No sto det "ikke tillat" på skjermen. Dette tydar på at min mobil er låst å eg kan ikkje låse den opp med ein opratørlåskode lenger. Eg ringte inn forklarte situasjonen. Dei sa at eg skulle få tilsendt ein ny kode. Tre dager, og ingen kode, eg ringte. Dei forklarte det med at eg hadde ein "feil" e-post adresse. Joda, etter eg har forklart litt så viser det seg at dei har skerve inn feil e-post. Eg fekk min kode 20 min etterpå og tenkte at no var det over. Men neida, eg fekk fram samme tekst "Ikke tillat". Eg ringte inn på nytt, og måtte akkurat som før forklare personen heeeeile historia over. Så sa personen at eg skulle vente litt, eg blei satt i kø, etter eg hadde venta i eit kvarter i kø så kom eg fram. Eg måtte seffølgelig forklare heile situasjonen og historia på nytt. Ho sa følgende: "Ja, eehh, veel, eg kan ikkje sjå noke som bevise det du sei no men eg skal sette deg over så ser vi." Så la ho på. Hygleig Tele 2! Takk for eit fint samarbeid! Nokon som har nokon formeining om kva eg burde gjøre? Takker for alle svar!
Geirern Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Har ingen anelse over hva du bør gjøre, du sitter rett og slett fast i kundeservice-helvette... var forøverig grunnen til at jeg byttet fra Tele2 selv. At ikke operatører setter kundeservice som en av sine topp-prioriteter har jeg aldri skjønt, ifølge tall jeg fikk utdelt på høyskolen er dårlig kundeservice det som oftest fører til negativ vareprat mellom forbrukere. Synes mobilmarkedet, som de fleste tjenestemarked, er såpass generisk at super kundeservice hadde vært det som gjorde valget for min del. Endret 24. juni 2009 av Geirern
Vaffelkake Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 (endret) Dårlig kundeservice var også årsaken til at jeg bytta fra tele2 til telenor. Det er sagt mye om telenor, men jeg har alltid fått enestående god kundeservice både på mobil og internett fra telenor. De har korte køer, voksne, hyggelige kundebehandlere, og de har stort sett makt nok til å faktisk utrette noe. (Som i å tilbakebetale kompensasjon, fikse regninger, sette inn service uten å måtte bli satt over til en servicemann, etc) Så til sak: Du kan vel kanskje låse opp mobilen med datakabel med ymse programmer? Jeg vet ikke om det regnes for ulovlig, selv når du ferdig med bindingstid og vel så det(?). Endret 1. juli 2009 av Vaffelkake
Rusher Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Utrolig dårlig kundeservice! Dette er nok hovedgrunnen til at Tele2 er en liten operatør mtp kunder. Til tross for at de priser seg agressivt. Kundeservice er alfaomega! Til trådstarters problem, Prøv å kom i kontakt med Deltaservice, det er de som kan låse opp telefonen din nå. Tele2 skal kunne henvise deg videre dit.
ull50kk Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Skrevet 1. juli 2009 Då skal eg prøve det! Takk for hjelpen skal hugse å gi tilbakemelding når eg finn ut meir!
Crenos Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 ish! sucky service! Du får gi dem en liten ørebrann, pleier sette de i riktig gir
Mortis360 Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Hvilken metode brukte du for å låse opp? Legger ved en veiledning jeg fikk fra Tele2 da jeg låste opp min Nokia 5310 XpressMusic nylig. Viser til din feilmelding registrert hos oss. Her er instruksjonen på inntasting av låsekoden for din Nokia med IMEI XXXXXXXXXXXXXXX. Ta først ut SIM kortet av mobilen og slå den på uten SIM kort, eller sett i fremmed SIMkort og slå den på om du har en N-serie telefon. Da vil du få en melding om "Sett inn SIM-kort" eller "SIMkort ikke gyldig". På flere telefoner kan du også taste koden i frakoblet modus om det ikke fungerer ellers. Prøv koden kun to ganger. Koden tastes inn på følgende måte: -Trykk # tasten en gang. -Trykk tre ganger på * tasten (en p kommer opp i skjermen) vent et kort øyeblikk. -Trykk så fire ganger på * tasten (w kommer opp i skjermen) vent et kort øyeblikk. -Trykk så to ganger på * tasten (+ kommer opp i skjermen) -Tast de femten sifrene som utgjør koden: XXXXXXXXXXXXXXX -Trykk to ganger på * tasten (+ kommer opp i skjermen) tast inn tallet 1 -Tast # tasten en gang Nå skal koden se slik ut på telefonen din : #pw+XXXXXXXXXXXXXXX+1# Da skal den automatisk låse seg opp med en tilsvarende melding som "telefonbegrensning av". Du kan sjekke om telefonen er åpnet ved å sette inn et SIMkort som ikke er Tele2 SIMkort. Får du melding om "Simkortregistrering mislyktes" og "Inaktivt SIM" med fremmed SIMkort, så er ikke din telefon operatørlåst. Prøv koden kun to ganger. ~ Mortis360
ull50kk Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Skrevet 4. juli 2009 Hvilken metode brukte du for å låse opp?Legger ved en veiledning jeg fikk fra Tele2 da jeg låste opp min Nokia 5310 XpressMusic nylig. Jor det der, fikk akkurat samme skjema Viser til din feilmelding registrert hos oss. Her er instruksjonen på inntasting av låsekoden for din Nokia med IMEI XXXXXXXXXXXXXXX. Ta først ut SIM kortet av mobilen og slå den på uten SIM kort, eller sett i fremmed SIMkort og slå den på om du har en N-serie telefon. Da vil du få en melding om "Sett inn SIM-kort" eller "SIMkort ikke gyldig". På flere telefoner kan du også taste koden i frakoblet modus om det ikke fungerer ellers. Prøv koden kun to ganger. Koden tastes inn på følgende måte: -Trykk # tasten en gang. -Trykk tre ganger på * tasten (en p kommer opp i skjermen) vent et kort øyeblikk. -Trykk så fire ganger på * tasten (w kommer opp i skjermen) vent et kort øyeblikk. -Trykk så to ganger på * tasten (+ kommer opp i skjermen) -Tast de femten sifrene som utgjør koden: XXXXXXXXXXXXXXX -Trykk to ganger på * tasten (+ kommer opp i skjermen) tast inn tallet 1 -Tast # tasten en gang Nå skal koden se slik ut på telefonen din : #pw+XXXXXXXXXXXXXXX+1# Da skal den automatisk låse seg opp med en tilsvarende melding som "telefonbegrensning av". Du kan sjekke om telefonen er åpnet ved å sette inn et SIMkort som ikke er Tele2 SIMkort. Får du melding om "Simkortregistrering mislyktes" og "Inaktivt SIM" med fremmed SIMkort, så er ikke din telefon operatørlåst. Prøv koden kun to ganger. ~ Mortis360
Ms.Rabbit Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Dette taklet Tele2 særdeles dårlig, virker det som. Men det er som noen lenger oppi her sier, Deltaservice du er nødt til å kontakte. Av og til funker operatørlåskoden rett og slett ikke, og da må de gå inn og låse den opp manuelt, or whatever. Ring dem, så ordner det seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå