Gå til innhold

Plass til vannkjøling i Lian Li PC6010++ ?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt kabinett, samtidig som jeg er veldig fristet til å kjøpe Aseteks WaterChill-system.

 

Jeg er bestemt på å kjøpe Lian Li (ikke si at jeg skal kjøpe noe annet), og lurer derfor på om det er plass til pumpe, radiator og alt som trengs i Lian Lis fulltower "Lian Li PC6010W658AB" (link).

 

Diskene skal stå i "disk-holderen" i kabinettet, så det er ikke et mulig sted å plassere radiatoren.

 

Jeg lurer også på hvordan pumpa i systemet er.

Er den kraftig nok til å gi systemet nok trykk, selv med flere kjøleblokker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil helt sikkert få plass. Største problemet jeg hadde var å montere radiatoren. Etter å ha filosofert litt fant jeg ut at beste plasseringen var i taket rett foran strømforsyningen. Du får ikke plas til en dual 120mm radiator (jeg hadde i hvart fall ikke plass til innovatek sin), men en 120mm går utmerket. Jeg får best resulatet med viften som opp gjennom radiatoren. Forsøkte med at viften sugde, men langt fra så effektiv.

 

Har du mange pci kort og fullt med harddisker kan du få litt problem med å montere en eheim pumpe+ vanntank i bunn. Jeg løste mitt problem med å kjøpe innovatek sin eksterne vanntank som jeg monterte bakpå. Et tips her er å skifte ut de skruene som følger med og så sette på mellomrom slik at tanken kommer lengre bak (slik at du får åpnet sidedøren).

Å flytte tanken ca 1 cm bak er nok.

bilde av mitt oppsett finner du her:

 

http://www.aaseboe.com/Bilder/vann/hele.jpg

og radiatoren+ viften

http://www.aaseboe.com/Bilder/vann/radiator2.jpg

 

den blanke overfalten er cd som står oppå plextor brenneren i nederste ledige 5" plass. Jeg har plass til en ide enhet til, men da blir litt av viften dekket av denne og liten plass mellom (1 cm cirka).

Lenke til kommentar
Gutter...  

Ta en tur i barskapet og hent litt sprit, å vask vekk de fule fingermerkene  :yes:

Tips fra nok en Lian Li eier  :wink:

 

sprit skal drikkes.. ikke vaske ting med,

men enig i at fingermerkene på boksa mi ikke er så vakre å se til.

 

får fikse det når døgnet har mange nok timer igjen.

Et slit med hovedprosjekt, eksamener og annet dritt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm...meget interessant :) Har et Lian-Li BPC6099 selv.

Tenkte å "henge" en AC EVO 120 i toppen, midt i foran strømforsyningen, samt en AC vanntank (med grill) over 5 1/4" slottene.

Disse grillene til AC's radiatorer/vanntanker går da vel sikkert greit å spraylakkere sort?

Bruker faktisk ikke en eneste PCI kortplass i mitt Asus A7V8NX Deluxe HK. Vil dermed få plass til pumpe nede i kabinettet.

Lenke til kommentar

Pritorian:

Ville ikke du ha fått plass til en større radiator der i toppen? Har målt litt hos meg og jeg tror ikke det vil by på problemer med ei AC 240 radiator og 2 120mm vifter i toppen på mitt lian-li pc6099b kabinett. Dette er vel på samme størrelse som ditt.

Trangt blir det dog :)

 

Er en 120mm2 radiator tilstrekkelig for kjøling av cpu, gpu og chipset? Da velger jeg heller en mindre radiator og får dermed plass til en vanntank i toppen i tillegg.

Lenke til kommentar
Pritorian:

Ville ikke du ha fått plass til en større radiator der i toppen? Har målt litt hos meg og jeg tror ikke det vil by på problemer med ei AC 240 radiator og 2 120mm vifter i toppen på mitt lian-li pc6099b kabinett. Dette er vel på samme størrelse som ditt.

Trangt blir det dog :)

 

Er en 120mm2 radiator tilstrekkelig for kjøling av cpu, gpu og chipset? Da velger jeg heller en mindre radiator og får dermed plass til en vanntank i toppen i tillegg.

 

Ja, ville nok få greit plass det, men liker ikke å bruke dremel i alu siden det er så mykt, så jeg gikk for en 120mm hullsag i stede :) kan enkel oppgradere det til to 120mm, men har jeg lyst på noe evo produkter eller større BIX siden det er dyrt osv, og jeg har ikke funnet en god nok varme register som får plass :)

Og så lenge den holder maskinen min med greie temper så griner jeg ikke :)

 

Når det gjelder om det holder med kun en 120 rad, vel kommer an på rad og det kommer an på hva resten av systemet ditt består av, i mitt tilfelle har jeg en 3.06 Ghz P4 @ 3,51Ghz, load temp er 48C, så har ville det ikke hvert lurt å legge på ekstra komponenter som blir varme og hindrer vannet i omløpet... Rad jeg bruker er en BIX med 12mm nippler.

 

-p-

Lenke til kommentar

Akkurat :) Har et Asus A78NX Deluxe, AMD 2500+ samt et Crucial ATI R9700 Pro jeg tenkte å kjøle ned.

 

I dag har jeg heatpipe-kjøling på cpu og gpu. Har fokusert på lavt støynivå, men vannkjøling ser jo unektelig ut som en meget morsom ting slik at det må prøves.

 

Bør vel gå for en 240 radiator dersom jeg i tillegg skal overklokke. Vil da plassere pumpe + vanntank inne i kabinettet. Har plass nede siden jeg ikke benytter noen PCI-kort.

NForce 2 brikken imponerer stort og fortjener en vannblokk fra AC :)

 

Har du noen anbefalinger for verktøy dersom jeg skal sage et ca 25 cm lang og 13 cm bredt rektangulært hull øverst i kabinettet? Hva med å legge et tykt kontaktpapir øverst å tegne målene på dette, for så å bruke stikksag / drill til å lage hullet?

Blir verktøyene for grove tror du? Er jo ikke snakk om å kjøre verktøyene på full mokking :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...