Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problem med at maskinen fryser og stopper opp i spill og under surfing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp kommet borti et problem med min stasjonære PC.

Når jeg endrer på grafikkinnstillinger i noen spill (Supreme Commander, CoD 5 & MW, noen ganger Crysis) så fryser den helt og eneste løsning er svenske-knappen. Jeg har prøvd ctrl-alt-del, alt-tab, alt-f4, windowsknapp-tab, you name it.

Det hender noen ganger at pc'en fryser helt uten videre i spill og når jeg bare surfer, men dette skjer ikke ofte.

Den er også litt treig med oppstarten og avsluttingen av Windows. Har på følelsen av at systemet er litt ustabilt.

Jeg kjører Windows Vista Home Premium x64 SP1

Specs:

CPU: Intel Xeon X3360 2.8GHz (uten klokk, var klokket før til 3.4GHz med samme problemer)

GPU: Sapphire Radeon 4870x2 (uten klokk)

HK: Asus P5Q-E

RAM: Crucial DDR2 PC6400 4x2GB (uten klokk)

PSU: OCZ ProXstream 1000W

HDD: Samsung Spinpoint F1 750GB

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for svar!

Ja, jeg bruker 8GB, men jeg har ikke gjort noe med spenning eller noe slikt til RAM'en.

Skal kjøre memtest og HWMonitor i morgen når jeg får tid. Poster bilder når jeg får tid. :)

Endret av simensk
Skrevet

Da har jeg kjørt HWMonitor.

Hadde den i bakgrunnen, så her er temperaturer etter 30-45 min med Crysis på 1920x1200 og Custom settings (ultra high).

post-152392-1245677068_thumb.jpg

Skrevet

Ikke noe galt å se i hwmonitor,og fine temp,80 grader på gpu skal ikke være noe problem.

Har du kjørt memtest?Du burde prøve den,så snart du har anledning.

Har du spec.på ram,og helst en link?

Hvis du har lyst til å kjøre test på systemet ditt i windows,så er OCCT Perestroïka 3.1.0 et greit verktøy,husk å still Max CPU Temp,til 71 grader C,i OCCT før du tester.Problemet er å finne ut hva som utløser error i occt,cpu eller ram(hvis man får dem da),utenom for høy temp.

Det er også gpu og psu tester.

Skrevet

Hei. Har ikke fått tid til å kjøre de testene de har linket til desverre.

Men jeg mistenker at det er Vista sin feil. Altså registerfeil eller noe slikt.

Kjører dual-boot med Win 7 64-bit og har ikke hatt noen problemer som jeg har hatt med Vista 64-bit.

Skrevet

Har kjørt pc'en i hele dag uten noen slags problemer. Sletta Vista partisjonen og gjorde alle partisjonene til en Win 7 partisjon.

Alt fungerer perfekt. Spillene kjører også bedre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...