Caliber Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Hei. jeg har et asus p5k premium wifi hovedkort som så langt har fungert glimrende i over et år. I går kveld kom jeg ikke fordi "checking nvram" under boot, og slo av pc'en med power-knappen. Etter det har jeg ikke klart å få bilde i det hele tatt. Har prøvde å clear'e CMOS, byttet bios-batteri, tatt ut og inn ram-brikker og prøvd å ta ut og inn skjermkortet. Ingen fremgang så langt. Har lest litt på hva "checking nvram" betyr, og det har sammenheng med bios. Flere som har fått meldingen ved korrupt bios-oppgradering, noe som jo ikke kan være tilfellet hos meg. Noen smarte hoder som har forslag til tiltak for å løse problemet? Ram'en jeg bruker er 4x1gb crucial pc8500 og et stk. intel E8400 prosessor. Maskinen har kjørt stbilt på 4ghz i over et år (vannkjølt, så temperaturer har ikke vært noe problem).
ask99 Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Har du system warning speaker tilkoblet til hk,og er det noen pipe koder? Har du spec.på rammen,eller en link til den,og hvor høy spenning kjørte du på den? Hadde du mont.ekstra vifte på heatsink,pga vannkjøling,og var nb temp også ok.
Caliber Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Skrevet 20. juni 2009 Har nå fått liv i maskinen igjen, plutselig kom bilde igjen. Problemet er fortsatt uoppklart, så får håpe det samme ikke gjentar seg igjen. Holder deg oppdatert. Kuftgjennomstrømningen i kassa er god, har til sammen 8 vifter på lav rpm som sørger for å holde komponenter som ikke er vannkjølt kalde. Koblet til speaker, men fikk ingen pip av noe slag som kunne indikere hva slags feil det var snakk om. Ram'en skal kjøre 5.5.5.15 på 1,8v default, men jeg gir den 2.1v pga. høy FSB.
ask99 Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Jeg lurte på om du hadde Crucial ballistix 2.2V,som så mange inklusiv meg sjøl har hatt så mye trøbbel med i det siste.Crucial DDR2 BallistiX PC8500også pc6400 Så den startet uten forandring i bios,alt er klokket som før? Endret 20. juni 2009 av ask99
Caliber Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Skrevet 20. juni 2009 Jeg har ikke klokket opp igjen, men jeg er overbevist om at dette ikke har noe med overklokkingen å kjøre. Kjørt 24h prime stabilt i over et år. Skal gi tilbakemelding når jeg klokker opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå