Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot Problem MSI x58 eclipse plus


Anbefalte innlegg

Kjøpte noen nye deler te pc`n:

2 x OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB)

MSI X58 Eclipse Plus

Intel Core i7 950

 

Når jeg trykker på power knappen(på HK) lyser alle led`s i ca 0.5 sec så forsvinner alt liv fra pc`n

har testet Ram i diverse ports, testet alternativt Skjermkort og PSU

akkurat nå står HK og alt i deler utenfor pc`n kun for å se om det gjordet gjennom kainettet.

hittil har det ikke vert noe tegn te galskap.

har også sjekket at CPU er korrekt innstalert.

har reset bios,dratt ut batteriet, men ingen tegn til liv utenom de 0.5 sec me led`s

har testet VGA i alle 4 pci-e portene.

noen flere tips`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det dødt i Debug led også?

 

435692.jpeg

 

Det er en nu på forumet med nesten samme hk(sli),og samme ram,og ingen oppstart på hk.

 

helt dødt, prøvde nettop starte uten 8 pin, dette gikk fint men fekk ingen Video og LED viste FF, eg slo av koblet til 4 pin(istedet for 8) det begynte å ryke fra det :thumbdown:

retur i morra tenker jeg.... ser ikke hvordan dette sku ha noe å si, ettersom den er blokkert til 4 pin ved ankomst, forrige gang dette skjedde var med et AMD 2000+ :tease:

uansett, får satse på at det fugerer når det annkommer nytt.

Lenke til kommentar

Har samme problemet. Men du sa at du fikk start uten 8 pins kontakten nede? Samme var det til meg, men nå starter ikke maskinen i det hele tatt. Henger meg på hær så kanskje jeg og får svar på probøemet mitt. Tenker på å sende inn Hk tilbake til MPX, fordi da får jeg nesten garantert et nytt ett. Sendte inn en CPU for noen dager siden (tenkte den var feilen) og fikk en splitter ny tilbake :new_woot:

Lenke til kommentar
Testet du med bare èn rambrikke , og bare ett skjermkort og en harddisk? Når man feilsøker er det best å ha minimalt med ting koblet til.

testet med 1 brikke i forskjellige slotter, 2 typer faktisk corsair og ocz 2 gb moduler.

her va ingen forskjell.

testet uten noe annet tilkoblet enn ram, psu, cpu og 1 skjermkort(testet alle 4 pci-ex portene) testet også uten ram brikker og skjermkort.

 

alt som skjedde var at korte blinket et lite sekund, deretter ingen respons.

når jeg koblet fra 8 pin fekk eg iallefall liv i vifter og led.

som sagt kan dette vere en feilprodusert vare så satser på det.

 

 

Regards

Ronny

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...