Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter men svart skjerm. trenger ny hardware.. HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Etter ett lynnedslag ble pc`n vanskligere og vanskligere og starte helt til den nå ikke booter.

Nå starter den, alt går og sviver men ikke noe pip fra hovedkort. kun svart skjerm men ikke noe error eller rare lyder, hovedkort lyser grønt og ser ikke noe svimerker på prosessor.. Uansett..

 

Har prøvd med nytt 3dkort og strømforsyning og alt er greit så har kokludert med at det må være prosessor eller hovedkort som er kaputt?!

Har ikke greie på data men her er specca!

 

 

Tekniske spesifikasjoner:

 

Asus Xonar D2/PM, 7.1 channel, SPDIF,

EAX2.0, DTS, DVS, DH, SPLIIX, DDL, PCI

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339824

 

Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX,

Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340951

 

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5

,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571

 

Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT

Sony MPF 920 - Diskettstasjon

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=114711

 

2x Seagate 320GB S-ATA II NCQ 7200RPM

Barracuda 7200.10 16MB cache

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320709

 

Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM 3GB/S

Barracuda 7200.10 16MB cache

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339186

 

Samsung 19" LCD 931BF sort/sølv

1280x1024, VGA/DVI, 2ms, TCO-03

 

EVGA GeForce 8800GTS KO ACS3 320MB GDDR3

HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, 320bit

 

Logitech Ultra X Media Tastatur, Bulk

Sort/Sølv, PS/2/USB

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

 

Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330802

 

OCZ GameXStream strømforsyning 600W

20/24pin ATX/SLI/SATA m/120mm Vifte

 

Lian Li PC 767 kabinett

http://www.overclockercafe.com/Reviews/cas...C-767/index.htm

 

Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351141

 

Steelseries SX

32x27 cm

 

Håper noen har tid til og hjelpe meg med og finne ett rimelig hovedkort og en grei prosessor som passer resten jeg har som ram etc.

Tusen takk for hjelpen.

PS: er det vanskelig? har aldri bygget pc før.

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har du innboforsikring så dekker den som oftest lynnedslag og elektriske fenomen.

 

 

Må sende den inn og få konstantert at det er lynet som har tatt den er ikke nok med midt ord, fikk jeg beskjed om..

det er det aller værste jeg har hørt i hele mitt liv. har du et dårlig forhold med forsikringsselskapet ditt? Hvem er du forsikret hos? Hvorfor sender du ikke bare inn maskinen og får det bekreftet da?

Lenke til kommentar
Hei. Har du innboforsikring så dekker den som oftest lynnedslag og elektriske fenomen.

 

 

Må sende den inn og få konstantert at det er lynet som har tatt den er ikke nok med midt ord, fikk jeg beskjed om..

det er det aller værste jeg har hørt i hele mitt liv. har du et dårlig forhold med forsikringsselskapet ditt? Hvem er du forsikret hos? Hvorfor sender du ikke bare inn maskinen og får det bekreftet da?

 

 

 

Hallo, har gjennom fagforbundet, LO..

Er det så ille? ingen forsikringselvskap deler vell ut penger når du ringer og sier "lynet slo ned i datan"

 

Grunnen til at jeg ikke gidder og sende den inn er fordi det koser peng og hvis det mot alle odds ikke skulle være det lynet jeg trur det koster det meg peng jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Hei. Har du innboforsikring så dekker den som oftest lynnedslag og elektriske fenomen.

 

 

Må sende den inn og få konstantert at det er lynet som har tatt den er ikke nok med midt ord, fikk jeg beskjed om..

det er det aller værste jeg har hørt i hele mitt liv. har du et dårlig forhold med forsikringsselskapet ditt? Hvem er du forsikret hos? Hvorfor sender du ikke bare inn maskinen og får det bekreftet da?

 

 

 

Hallo, har gjennom fagforbundet, LO..

Er det så ille? ingen forsikringselvskap deler vell ut penger når du ringer og sier "lynet slo ned i datan"

 

Grunnen til at jeg ikke gidder og sende den inn er fordi det koser peng og hvis det mot alle odds ikke skulle være det lynet jeg trur det koster det meg peng jeg ikke har.

jeg jobber i nordens største private forsikringsselskap på skadeavdelingen. Dersom du ringer meg og sier at det har vært lynnedslag og maskinen din er ødelagt overfører jeg det vi blir enig om til deg (minus egenandel) til din konto slik at du har pengene inne iløpet av 3 dager. Enkelt og greit. Tillitt til sine kunder er viktig, da det er de som betaler lønna mi.

Lenke til kommentar
Hei. Har du innboforsikring så dekker den som oftest lynnedslag og elektriske fenomen.

 

 

Må sende den inn og få konstantert at det er lynet som har tatt den er ikke nok med midt ord, fikk jeg beskjed om..

det er det aller værste jeg har hørt i hele mitt liv. har du et dårlig forhold med forsikringsselskapet ditt? Hvem er du forsikret hos? Hvorfor sender du ikke bare inn maskinen og får det bekreftet da?

 

 

 

Hallo, har gjennom fagforbundet, LO..

Er det så ille? ingen forsikringselvskap deler vell ut penger når du ringer og sier "lynet slo ned i datan"

 

Grunnen til at jeg ikke gidder og sende den inn er fordi det koser peng og hvis det mot alle odds ikke skulle være det lynet jeg trur det koster det meg peng jeg ikke har.

jeg jobber i nordens største private forsikringsselskap på skadeavdelingen. Dersom du ringer meg og sier at det har vært lynnedslag og maskinen din er ødelagt overfører jeg det vi blir enig om til deg (minus egenandel) til din konto slik at du har pengene inne iløpet av 3 dager. Enkelt og greit. Tillitt til sine kunder er viktig, da det er de som betaler lønna mi.

 

 

Woow..

 

Har jeg aldri hvert borti, hvilke selvskap er du? kommer med en gang!!

Lenke til kommentar
Hei. Har du innboforsikring så dekker den som oftest lynnedslag og elektriske fenomen.

 

 

Må sende den inn og få konstantert at det er lynet som har tatt den er ikke nok med midt ord, fikk jeg beskjed om..

det er det aller værste jeg har hørt i hele mitt liv. har du et dårlig forhold med forsikringsselskapet ditt? Hvem er du forsikret hos? Hvorfor sender du ikke bare inn maskinen og får det bekreftet da?

 

 

 

Hallo, har gjennom fagforbundet, LO..

Er det så ille? ingen forsikringselvskap deler vell ut penger når du ringer og sier "lynet slo ned i datan"

 

Grunnen til at jeg ikke gidder og sende den inn er fordi det koser peng og hvis det mot alle odds ikke skulle være det lynet jeg trur det koster det meg peng jeg ikke har.

jeg jobber i nordens største private forsikringsselskap på skadeavdelingen. Dersom du ringer meg og sier at det har vært lynnedslag og maskinen din er ødelagt overfører jeg det vi blir enig om til deg (minus egenandel) til din konto slik at du har pengene inne iløpet av 3 dager. Enkelt og greit. Tillitt til sine kunder er viktig, da det er de som betaler lønna mi.

 

 

Woow..

 

Har jeg aldri hvert borti, hvilke selvskap er du? kommer med en gang!!

 

hvis du tror på julenisse, værsågod.

forsikringselskaper vil tjene penger og da begynner de ikke å dele ut bare pga av at de få en telefon.

 

1e. de kommer hjem til deg på befaring ellers må du levere hele sulamiten hos en verksted for en vurdering.

2e. du får fratrekk for alder på pc'en. ( 10-15 % p.å. avhengig av selskapet )

 

men men. lykke til

Lenke til kommentar
hvis du tror på julenisse, værsågod.

forsikringselskaper vil tjene penger og da begynner de ikke å dele ut bare pga av at de få en telefon.

 

1e. de kommer hjem til deg på befaring ellers må du levere hele sulamiten hos en verksted for en vurdering.

2e. du får fratrekk for alder på pc'en. ( 10-15 % p.å. avhengig av selskapet )

 

men men. lykke til

Wow. Du har skikkelig inngående peiling på forsikringer. Jeg er imponert. Du har faktisk helt rett, forsikringsselskap vil tjene penger, på samme måte som du vil det.

 

1. Jeg bruker ikke halve dagen min på å reise til en forsikringstaker for å sjekke om PC'en virkelig ikke fungerer. Jeg sender heller ikke PC'en til vurdering, la meg forklare hvorfor: Lynnedslag og elektriske fenomen dekkes etter våre vilkår, det vil si at dersom det viser seg at skaden er dekningsmessig må jeg ut med reperasjonskostnader og alle tilleggskostnader. Dersom jeg da har beordret en besiktigelse med kalkyle fra et datafirma som tar kr 690,- pr time har jeg allerede kostet selskapet mer enn det ville gjort dersom jeg bare betalte ut pengene direkte. Dersom jeg bruker, la oss si, 4 timer av min arbeidsdag på å reise til FT bare for å se på en PC hadde jeg ALDRI fått gjort noe som helst.

 

2. Aldersfradrag for PC har vi, ja. 10% per år etter 3 år? Vi har også egenandel som hos alle andre selskap, utenom det trekker jeg ikke noe i oppgjøret. Hos oss får du enten ut pengene for reperasjon av gjenstanden eller tilsvarende gjenstand sendt direkte hjem til deg på under 3 dager. Vilkårene våre sier at det skal erstattes med gjenstand i "samme tilstand eller vesentlig tilstand som produktet var i like før skadetidspunktet". Bare i dag har jeg fått 4 lynrelaterte saker, og har foretatt utbetaling på alle 4 direkte via telefonen. Det vil si at vi har avtalt erstatningen enten i form av kontanter eller at jeg oversender nytt produkt.

 

Det vil ikke si at vi erstatter det du betalte for din Pentium 4 for 10 år siden, vi betaler det det koster å erstatte produktet med noe som tilsvarer det NÅ! Altså den rimeligste datamaskinen på markedet, men dersom du velger at jeg skal sende deg et nytt produkt så har du altså fått en god oppgradering dekket av ditt forsikringsselskap.

 

 

Herlig med folk som uttaler seg når de har peiling. Jeg uttaler meg hovedsaklig basert på våre egne vilkår, men alle disse er utarbeidet med FAL i grunn.

 

MVH Julenissen.

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar
Woow..

 

Har jeg aldri hvert borti, hvilke selvskap er du? kommer med en gang!!

Det kan jeg ikke svare på, dessverre. Det vil tolkes som reklame for mitt selskap og det ville hverken selskapet eller moderatorene her inne ha satt pris på.

 

Send meg en PM :)

Lenke til kommentar

Hvor mange kjenner du som har inngående kjennskap til forsikringer i form av FAL og nære knytninger til et selskaps vilkår UTEN å jobbe med det? Klart, jeg kunne jo ha vært en god forsikringssvindler som hadde gjort research'en min, og da skulle du i hvertfall ha hørt på meg ;)

 

Lykke til med valg av innboforsikring. Husk: Det er ikke mye vits å ha en billig forsikring som kun dekker vann, brann og tyveri når man har dyrt innbo! :)

Lenke til kommentar

Vil bare støtte nicoloco her, jeg har alle mine forsikringer gjennom Gjensidige, og reiseforsikring gjennom Europeiske. Har benyttet Europeiske når jeg mistet mitt speilrefleks kamera i England (eller frastjålet, usikker). Da tok jeg bare en telefon og sa det akkurat som det var. Jeg fikk overført 10.000,- ikke mange dagene etterpå.

 

Gjensidige brukte jeg da 2 skjermer ble tatt av lynnedslag i 2003, disse krevde heller ingen forsikring om at dette var årsaken. De tok meg på ordet, dog tok det litt lenger tid før jeg fikk pengene.

 

Skal sies at jeg kun har benyttet meg av disse 2 gangene over 12 år jeg har vært kunde hos begge.

Lenke til kommentar
Vil bare støtte nicoloco her, jeg har alle mine forsikringer gjennom Gjensidige, og reiseforsikring gjennom Europeiske. Har benyttet Europeiske når jeg mistet mitt speilrefleks kamera i England (eller frastjålet, usikker). Da tok jeg bare en telefon og sa det akkurat som det var. Jeg fikk overført 10.000,- ikke mange dagene etterpå.

 

Gjensidige brukte jeg da 2 skjermer ble tatt av lynnedslag i 2003, disse krevde heller ingen forsikring om at dette var årsaken. De tok meg på ordet, dog tok det litt lenger tid før jeg fikk pengene.

 

Skal sies at jeg kun har benyttet meg av disse 2 gangene over 12 år jeg har vært kunde hos begge.

Jepp, nå kjenner ikke jeg rutinene til alle selskapene som opererer i Norge, men man veier alltid opp kostnaden ved utbetailng opp mot kostnaden ved verifisering av skaden. Dersom man har en kunde med høy skadeprosent er tilbøeyligheten større for at det skal skje, men vi reiser da vel ALDRI ut og ser på en gammel lørv av en datamaskin for å konstatere at den ikke fungerer! Ei heller går jeg rundt og sjekker om det lynet i området.

 

Jeg spør jo tidligere om du har et dårlig forhold til ditt forsikringsselskap, men dersom du aldri har vært i kontakt med dem er det INGEN problem å benytte seg av forsikringen på dette. Du har jo betalt for å være forsikret mot saker som dette.

Lenke til kommentar
Vil bare støtte nicoloco her, jeg har alle mine forsikringer gjennom Gjensidige, og reiseforsikring gjennom Europeiske. Har benyttet Europeiske når jeg mistet mitt speilrefleks kamera i England (eller frastjålet, usikker). Da tok jeg bare en telefon og sa det akkurat som det var. Jeg fikk overført 10.000,- ikke mange dagene etterpå.

 

Gjensidige brukte jeg da 2 skjermer ble tatt av lynnedslag i 2003, disse krevde heller ingen forsikring om at dette var årsaken. De tok meg på ordet, dog tok det litt lenger tid før jeg fikk pengene.

 

Skal sies at jeg kun har benyttet meg av disse 2 gangene over 12 år jeg har vært kunde hos begge.

Jepp, nå kjenner ikke jeg rutinene til alle selskapene som opererer i Norge, men man veier alltid opp kostnaden ved utbetailng opp mot kostnaden ved verifisering av skaden. Dersom man har en kunde med høy skadeprosent er tilbøeyligheten større for at det skal skje, men vi reiser da vel ALDRI ut og ser på en gammel lørv av en datamaskin for å konstatere at den ikke fungerer! Ei heller går jeg rundt og sjekker om det lynet i området.

 

Jeg spør jo tidligere om du har et dårlig forhold til ditt forsikringsselskap, men dersom du aldri har vært i kontakt med dem er det INGEN problem å benytte seg av forsikringen på dette. Du har jo betalt for å være forsikret mot saker som dette.

 

 

Vell..

 

Har reiseforsikring og en anne innbo forsikring for og få totalforsikring, ergo rimligere mc forsikring, uansett..

Ringte da fagforbundet som jeg automatisk har forsikring i og ba dem brenne i H***** da det andre selskapet ikke nølte og ville gi meg penger for den ødelagte varen uten noe mere tøys og tull, uansett.. viste seg at egenandelen er så og si det samme som varen min kostet da det ikke var mange komponenter som var gått, snarer bare rammen og strømforsyningen.

 

Dagen etterpå fikk jeg mail av forbundet der dem unnskylde seg for at dem hadde hvert missvisende ved første telefon og det var ikke slik dem ønsket og behandle meg som kunde.

 

viser bare at enkelte som jobber i forsikring ikke burde ha hvert der med tanke på kundebehandlig når dem i utgangspunktet hadde klare retningslinjer der også som ikke ble fulgt.

 

:)

Kan si at jeg ringte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...