Gå til innhold

Venstrehendt som vil lære seg gitar


Spetz

Anbefalte innlegg

Fikk meg nylig en kassegitar i gave, og vil lære meg å spille, rett og slett. Men, som tittelen sier, jeg er venstrehendt.

Jeg har fått strengene på gitaren tilpasset meg, altså "snudd" opp ned eller noe. Jeg forstår fortsatt ingenting av f.eks. YouTube-guidene jeg ser på mens jeg sitter desperat og klimprer som en tulling, for alt blir liksom bare opp-ned.

 

Jeg har lyst å lære meg "Creep" av Radiohead.

guiden virker veldig kjekk, men som sagt er alt opp ned. Jeg tror jeg er litt grep-blind, for når jeg prøver å plassere fingrene der tallene er blir det bare rot og ulyd fra gitaren.

 

Jeg mener den er stemt korrekt, det høres hvertfall sånn ut når jeg drar fingeren ned på strengene, eller hva det nå heter.

 

Så, er det noen som kan hjelpe meg? Finnes det noen guider for oss venstrehendte?

 

Edit:

 

g.png

 

Hva betyr alle de forskjellige symbolene til venstre, og oppfor?

Endret av Spetz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, tro meg, jeg har prøvd og øvd mye. Kastet nesten bort et helt semester med musikktimer på å lære meg gitar på den vanlige måten, men det fungerte bare ikke. Nå føler jeg at jeg har kommet i gang litt, uansett.

 

Benytter anledningen til å spørre hva den oransje linja her betyr.

 

g.jpg

Lenke til kommentar
Jeg kjenner faktisk to venstrehendte som spiller sykt bra gitar, det eneste de gjør er å snu en vanlig gitar. (Strengene blir dermed "opp ned"). Det er fullstendig surrealistisk å se på.

Kurt Nilsen-style!

 

 

Kurt Nilsen snur ikke strengene såvidt jeg husker. Spiller opp ned :)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner faktisk to venstrehendte som spiller sykt bra gitar, det eneste de gjør er å snu en vanlig gitar. (Strengene blir dermed "opp ned"). Det er fullstendig surrealistisk å se på.

Kurt Nilsen-style!

 

 

Kurt Nilsen snur ikke strengene såvidt jeg husker. Spiller opp ned :)

 

Nettopp. Leste du før du postet?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner faktisk to venstrehendte som spiller sykt bra gitar, det eneste de gjør er å snu en vanlig gitar. (Strengene blir dermed "opp ned"). Det er fullstendig surrealistisk å se på.

Kurt Nilsen-style!

 

 

Kurt Nilsen snur ikke strengene såvidt jeg husker. Spiller opp ned :)

 

Nettopp. Leste du før du postet?

 

 

Nei :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...