Gå til innhold

Gaming pc 5000 kr !


Anbefalte innlegg

Skal bestille ny gaming pc :yes:

Budsjettet er satt til 5000 kr!

 

Skjerm, tastatur og mus har jeg fra før av!

Skjermen er en 22" acer 1600x1200 5 ms

 

Visit My Website.

 

Vet jeg ikke trenger 750w til dette oppsettet, men vil helst ha med meg både kabinett og psu neste gang jeg skal oppgradere for å spare noen kroner da :yes:

 

 

Har dere noen innvendinger før jeg bestiller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser helt kurant ut det der. Men burde du ikke lagt til 500kr for 4GB ram...? En pc er veldig gla i ram for å virke tilfredsstillende :wee:

 

Så jeg hadde glemt ram nå:p Det blir lagt til!

Noen erfaringer med den prosessoren? Kommer til å bli klokket til ca 3 ghz, er det behov for eksta kjøling, eller duger originalkjøleren?

Lenke til kommentar

Den er billigere, og har halvparten av cache sammenlignet med E8xxx-serien. I tillegg støtter den ikke virtualisering, altså kjøre to operativsystemer samtidig. Windows7 sin XP-simulering vil følgelig ikke fungere. For noen kan manglende virtualiseringsteknologi være problematisk. Men for de fleste vil ikke det ha noe å si.

 

Å klokke den fra 2800 til 3000mhz vil ikke ha noe å si på temperaturen, så lenge du ikke fikler med volt-innstillingene. Vil tippe den klarer 3,3-3,5 uten særlige varmeproblemer. (kan kanskje bli trøblete på veldig varme sommerdager, det var det mange som merket i fjor...)

 

Og jeg tror budsjettet ditt nå har sprekt. Jaja, budsjetter er til for å overskride uansett :fun:

Lenke til kommentar

Blir nok jeg går for pcen som den er nå, med e 7400.

Budsjettet er jo allerede sprukket med en liten 1000 lapp!

 

Yter jo like så bra i forhold til e8400 med litt klokking, og 2 operativsystemer har jeg uansett ikke tenkt å kjørt!

 

Noen som vet om det er mulig å legge inn kun windows 7 på maskinen? Eller er det dumt?

Tenkte kanskje det var mulig å oppgradere fra beta til den ferdige versjonen når den kommer ut?

 

Eller er det likeså greit å legge inn xp? Vista blir ikke aktuelt! Gidder ikke legge penger i det, når windows 7 er rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar

Satt sammen et oppsett her som jeg mener skal dekke behovene dine. Litt billigere hovedkort og prosessor, men til gjengjeld følger det med et BETYDELIG bedre skjermkort, som vil gjøre spilleytelsen til maskinen mye høyere enn noe prosessor kunne gjort. Det følger også med en Xigmatek CPU-kjøler, som åpner for enkel overklokking av E5200 prosessoren. Ønsker du så kan du legge til en E7400 for 340kr ekstra, men jeg mener det ikke er verdt det. 750GB harddisk koster 80kr mer.

 

Nå manglet Xigmatek-kjøleren i Prisguiden for Netonnet.no, men totalprisen der blir 5495kr. Totalpris med Asus P5Q-Pro, E7400 og 750GB harddisk blir 6346kr, altså marginalt dyrere enn din handevogn hos Komplett, men med et mye bedre skjermkort og CPU-kjøler.

Lenke til kommentar

4 rambrikker er noe drit. Ikke alltids anbefalt, da det ofte fører til litt ustabilitet ved overklokking. Bør, så langt det lar seg gjøre, satse på 2x2GB-brikker istedetfor 4x1GB. Må som regel øke spenning på NB for å få det stabilt ved overklokking, og da stiger temp på hovedkort mye mer enn nødvendig.

 

Ellers, 1000-1066mhz-ram er veldig anbefalt, ellers møter man veggen ganske tidlig hvis man skal overklokke noe særlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...