Gå til innhold

Få sponset kurs av NAV?


EWR

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk nettopp ett jobb tilbud om å få begynne i jobb på båt i et maritimt selskap så lenge jeg klarte å få meg sikkerhets kurs. De sa at Nav pleide å være behjelpelig med å sponse dette siden jeg ikke har nok til det selv. (Er helt totalt pengelens) Nav sa: "Siden du ikke har vært registrert arbeidsledig i vårt system i 3måneder, får du ikke noe støtte til dette"

Jeg har heller ikke noe jobb nå for det er veldig vanskelig å få jobb rundt på disse trakter.

 

Har dere noen erfaring med noe lignende? Dette er jo helt på tryne når jeg endelig kommer å sier at jeg har endelig fått jobb men får slengt i tryne ett "NEI!"

 

Jeg kjenner flere som har fått tatt lastebil sertifikat gjennom Nav, uten å punge ut med ei krone selv.

 

Har jeg rett på noe? Har dere noen tips? Er helt desperat om å få den jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

burde gå, eg fekk datakort kurs betalt av dem, men eg va registrert arbedsledig hos dem, men uansett burde no dem betale dette, dem skal jo hjelpe med og skaffe jobb så om det kurset er det du trenger så er det jo bare teit av dem og ikke betale. prøv få ordna eit møte istedefor og bare snakke med ho i skranken..

Lenke til kommentar

Bruken av offentlig tjenester som NAV er faktisk underlagt visse kriterier. Saksbehandlerne kan ikke gjøre som de vil og man kan ikke tilpasse regelverket til hver enkelt som kommer innom. Ja de skal hjelpe, men de må naturligvis hjelpe innenfor regelverket.

 

Istenfor å sutre, så må du heller spør om å få en henvisning til aktuell forskrift (evt. annet regelverk) og sjekke om du har rett eller ikke ihh til forskriften.

Endret av KS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...