Gå til innhold

Kjøpt CPU på auksjon, passer det i mitt HK?


Zero-

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en E6850 på qxl.no for noen dager siden, lurer på om den går an å bruker på HK'et mitt, er det som fulgte med når jeg kjøpte dataen min, en Acer Aspire RC950 - MB6F.

Vet ikke hvilken modell HK'et er. En venn av meg sa at den måtte støtte buss hastigheten som er 1333mhz, men hvis HK'et mitt ikke støtter det, er det bakoverkompatibelt?

Er det noe annet som vil gjøre at det ikke passer? Vet ihvertfall at det er rett socket (LGA 775)

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLi er ikke gode kort til 775 plattformen.

Ville helst anbefalt deg noe annet enn nForce hovedkort, selg heller CPUen og kjøp en Phenom 2, Core i5 eller i7 om du vil ha SLi.

 

På 775 plattformen er SLi synonymt med problemer, blant annet den verste som kommer etter ca ett år i tjeneste på en god del nForce kort og det er CPU INIT feilen.

Og maskinen står da, du har riktignok garanti men når 775 plattformen skal fases ut er sjansene for å få tak på ett brukbart HK svært små.

Og brukte HK har en svært uviss levetid før du treffer samme problem og en god sjanse for å være "Problembarn".

 

Ja disse brikkesettene har også stabilitets problemer til de grader, du kan kjøpe 5 HK hvor 2-3 vil være ustabile mens resten vil funke OK, i motsettning til Intel sine hvor de vil funke perfekt i 90% av alle tilfellene.

Brikkesettene til Nvidia er best beskrevet som pill råtne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...