Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Saab 9-3


erikb

Anbefalte innlegg

Jeg vurder å kjøpe en 2003 mod Saab 9-3, som har gått 130 000 km. Siden den har gått såpass langt, vurderer jeg å kreve en NAF brukbilstest før jeg eventuelt kjøper. Er det noen typiske feil man bør se etter på denne modellen?

Bilen har vector utstyrspakke og 2.0t-motor med 175 hk. Hvilken pris synes dere virker rimelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, antar du ser på den "nye" typen av 9-3ss som kom i 2003? I så fall sjekk speilfester og dørhåndtak, disse er kjent for å korrodere med etterfølgende misfarging. Har sett dette på noen få 2003 modeller. Noen av de første hadde vel litt småkluss med elektronikken da de kom, de fleste er vel tilbakekalt for rep. av dette?

 

Uansett en flott bil som bærer litt preg av "Opel-deler"(GM). 175hk er en sprek motor, og det er ikke akkurat vanskelig å få den chiptrimmet hos Saab(Hirsch)

Vector er jo den utgaven som er best utstyrt hvis vi ser bort i fra Aero utgaven. Og veldig gode seter. Usikker på hva 175hk ligger i pris jeg, 160-170k privat?

Lenke til kommentar
Hei, antar du ser på den "nye" typen av 9-3ss som kom i 2003? I så fall sjekk speilfester og dørhåndtak, disse er kjent for å korrodere med etterfølgende misfarging. Har sett dette på noen få 2003 modeller. Noen av de første hadde vel litt småkluss med elektronikken da de kom, de fleste er vel tilbakekalt for rep. av dette?

 

Uansett en flott bil som bærer litt preg av "Opel-deler"(GM). 175hk er en sprek motor, og det er ikke akkurat vanskelig å få den chiptrimmet hos Saab(Hirsch)

Vector er jo den utgaven som er best utstyrt hvis vi ser bort i fra Aero utgaven. Og veldig gode seter. Usikker på hva 175hk ligger i pris jeg, 160-170k privat?

 

Tusen takk for fint svar! Bilen har fulgt service hele veien, så jeg regner med at det ikke er noen store problemer. Prisen du foreslår er innenfor det han vil ha. Er dette med turboen noe noen har opplevd?

Lenke til kommentar

Hei! Har akkurat kjøpt samme bilen. 03- Vector SS 2.0 175hk. Gav 179K for min, og er godt fornøyd med det. Snakket med konsulent, som oppga at listepris på denne var på 200+ :) min har akkurat passert 80000km da. Er veldig fornøyd med bilen. Drar godt unna, 300watts anlegg sparker fra og. Jeg var innepå Lexus IS200, men da jeg fant denna bytta jeg mening=) Sjekk alle de vanlige tingene, og som overnevnte også sier: dørhåndtak og lister har lett for å "morkne", men kan smøres med black wax engang annenhver måned for å skinne som orginalt. NAF test, og skriv en god kontrakt så er du trygg. Er jo tross alt endel penger! :)

Lenke til kommentar

Hei, bilen har nå vært inne på service. Der har de bla. annet bytta turboen, så jeg slipper å tenke på det. Er det noe poeng å kjøre NAF test nå? Den har fulgt alle servicer og var som sagt inne på stor-service nå. Prisen han vil ha ligger på 160 000, noe som høres rimelig ut for meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...