Gå til innhold

Wlan-trøbbel på Nokia 5800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat skaffet meg en Nokia 5800.

Men Wlan-en er ikke stabilt. Når jeg kobler det på hjemmenettet så tar det et par minutter før det kobler seg av igjen.

Er det noen som har en løsning på dette problemet?

Jeg har inntrykk av at min var slik før jeg oppdaterte firmware via PC suite. Men det hjalp muligens også å få den til å spørre om den skal koble seg til wlan hver gang jeg starter et program som bruker internett. (instillinger-tilkoblinger-nettverksmål-valg-standardtilkobling). Uten den innstillingen følte jeg meg ikke sikker på hva slags tilkobling telefonen brukte.

Lenke til kommentar

Sjekket litt rundt det her, føler også at min 5800 faller ut fra wlan i tide og utide.

 

Satt på innstillingen som skrevet over og endret også i standardnettleseren at det alltid skal spørres om tilgangspunkt.

 

Fant også ut at Wlan var satt opp som pri 1 og mobilnettet som pri 2.

 

Altså, så lenge jeg ser ikonet for wlan i toppen at nettleseren nå jeg surfer, må jeg virkelig gå ut fra at jeg surfer på wlan, selv om mobilen også er tilknyttet mobilnettet. Korrekt?

Lenke til kommentar
Har akkurat skaffet meg en Nokia 5800.

Men Wlan-en er ikke stabilt. Når jeg kobler det på hjemmenettet så tar det et par minutter før det kobler seg av igjen.

Er det noen som har en løsning på dette problemet?

Jeg har inntrykk av at min var slik før jeg oppdaterte firmware via PC suite. Men det hjalp muligens også å få den til å spørre om den skal koble seg til wlan hver gang jeg starter et program som bruker internett. (instillinger-tilkoblinger-nettverksmål-valg-standardtilkobling). Uten den innstillingen følte jeg meg ikke sikker på hva slags tilkobling telefonen brukte.

 

Nå har jeg gjort begge disse tingene og alt fungerer perfekt :D . Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hm, jeg har noe lignende problem. Når jeg kobler til et trådløst nettverk så får jeg ikke til å surfe på nettet med min Nokia 5800 :hmm: Jeg har oppdatert til siste firmware og gjort det andre som ble beskrevet ovenfor her i innstillingene. Jeg får bare dette når jeg prøver å surfe på nettet, Internett: ikke svar ifra gateway.

 

Noen som har en lur løsning på dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...