Gå til innhold

Forsikring hos Chess , hva dekker de egentlig ?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Lurer seriøst på hva mobilforsikringen dekker, det står den dekker :

"5. HVILKE SK ADER FORSIKRING DEKKER

• tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig

og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt,

herunder ran og tyveri

• økonomisk tap som følge av misbruk av Chess SIM-kort som skyldes

ran, tap eller tyveri"

 

Klarte å miste mobilen fra ut fra lommen og ned i bakken fra et stilas.

Ringte de å sa ifra, men fikk ikke noe ny mobil pga det var min egen feil.

Hva pokker dekker egentlig en sånn forsikring då, om noen låner mobilen min og hiver den utenfor stilaset ?

 

For meg så høres nå å miste ut fra lommen på et stilas som en plutselig og uforutsettet ytre årsak ?

 

Noen som har erfaring med å få igjenn på forsikring hos chess ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei !

 

Lurer seriøst på hva mobilforsikringen dekker, det står den dekker :

"5. HVILKE SK ADER FORSIKRING DEKKER

• tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig

og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt,

herunder ran og tyveri

• økonomisk tap som følge av misbruk av Chess SIM-kort som skyldes

ran, tap eller tyveri"

 

Klarte å miste mobilen fra ut fra lommen og ned i bakken fra et stilas.

Ringte de å sa ifra, men fikk ikke noe ny mobil pga det var min egen feil.

Hva pokker dekker egentlig en sånn forsikring då, om noen låner mobilen min og hiver den utenfor stilaset ?

 

For meg så høres nå å miste ut fra lommen på et stilas som en plutselig og uforutsettet ytre årsak ?

 

Noen som har erfaring med å få igjenn på forsikring hos chess ?

Hei.

Som ansatt i et av norges største forsikringsselskap må jeg dessverre si at de er i sin rett til å avvise det kravet ditt. Dessverre dekker ikke disse forsikringene så mye som de reklamerer med i de fleste tilfeller. Dersom du hadde hatt en egen verdisakforsikring på telefonen eller en god innboforsikring ville dette ha vært dekt, men slik vilkåret er å tolke har du ikke noen særlig sak. Vil du si at å miste telefonen er en plutselig

og uforutsett ytre årsak?

 

Dersom din kompis kaster telefonen utenfor stillaset har du overlatt telefonen til en som ikke er skikket til å ta seg av den, og du har da opptrått uaktsomt. Hvorvidt de da hadde avkortet erstatningen 100% eller 50% er en skjønnsvurdering fra deres side.

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar
Klarte å miste mobilen fra ut fra lommen og ned i bakken fra et stilas.

Ringte de å sa ifra, men fikk ikke noe ny mobil pga det var min egen feil.

Hva pokker dekker egentlig en sånn forsikring då, om noen låner mobilen min og hiver den utenfor stilaset ?

 

For meg så høres nå å miste ut fra lommen på et stilas som en plutselig og uforutsettet ytre årsak ?

 

Noen som har erfaring med å få igjenn på forsikring hos chess ?

 

Det er vel pga uaktsomhet du ikke får det dekket, du burde ikke latt den ligge i en åpen lomme når du gikk opp i et stillas.

Lenke til kommentar
Klarte å miste mobilen fra ut fra lommen og ned i bakken fra et stilas.

Ringte de å sa ifra, men fikk ikke noe ny mobil pga det var min egen feil.

Hva pokker dekker egentlig en sånn forsikring då, om noen låner mobilen min og hiver den utenfor stilaset ?

 

For meg så høres nå å miste ut fra lommen på et stilas som en plutselig og uforutsettet ytre årsak ?

 

Noen som har erfaring med å få igjenn på forsikring hos chess ?

 

Det er vel pga uaktsomhet du ikke får det dekket, du burde ikke latt den ligge i en åpen lomme når du gikk opp i et stillas.

Nei, det må være for at forsikringen ikke dekker støtskader og lignende, uten en plutselig og uforutsettet ytre årsak. Skal de avslå det med grov uaktsomhet som begrunnelse skal de oppgi dette, og ved uaktsomhet får man veldig ofte avkortet utbetalingen dersom man har krav på det ved støtskader.

Lenke til kommentar
Noen som vet eksempler på hva de egentlig dekker ?

Om noen dunker borti deg mens du snakker så den faller 20meter i bakken ?

Det ville forsikringen ha dekket, da det var en plutselig ytre årsak. Dersom vedkommende som dunket borti deg gjorde dette med vilje kunne selskapet ha vurdert regress mot vedkommende, i teorien vel og merke. De hadde aldri gjort det. Det er unødvendig og ha den forsikringen, den er ikke så god at den er verdt å ha, spør du meg.

Lenke til kommentar

Det står også på Chess sine sider under forsikredes plikter:

 

Har forsikrede forsømt å overholde følgende sikkerhetsforskrifter,

kan selskapets ansvar nedsettes eller bortfalle helt.

7.1 Det skal til enhver tid føres tilsyn med mobiltelefonen.

 

Du har altså ikke ført tilsyn med mobiltelefonen.

 

Denne "forsikringen" fra Chess er bare lureri og "svindel" er et dansk forsikringsselskap som har avtale med Chess, og tjener fett på dette.

I og med at de selv "lurer" kunder til å ta denne avtalen, skulle du tatt en spansk en og sagt at telefonen ble stjålet fra skapet ditt som var låst på feks treningssenteret.

Lenke til kommentar

For det første, dette er ikke "lureri". Vilkårene står fritt for alle til å lese. Dersom du velger og ikke lese vilkårene har du lurt deg selv! Det er ikke greit å svindle et forsikringsselskap og det er ikke greit å svindle politiet. Dersom du skal meldte noe tapt via tyveri må du vedlegge anmeldelsesnummeret som politiet gir deg. Da kan du selv vurdere hvorvidt det er verdt å gjøre seg til kriminell for en ussel mobiltelefon som du selv har ødelagt.

Forsikringen er ikke så bra som den utgis for å være, men det er i bunn og grunn din feil at du ikke har gjort deg inneforstått med vilkårene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...