Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Misantropi som følge av mobbing


Gjest Gjessssssst

Anbefalte innlegg

Nei, du er ikke det nei. Jeg skal si deg at det hadde du, dersom du hadde opplevd det samme selv. Du burde ikke uttale deg om ting du ikke vet hvordan er. Takk.

Jeg hadde ikke orket å omgått av en person med slike synspunkt og meninger om andre mennesker.

 

Høres kanskje litt drøyt ut, men du har ikke vurdert å se ting i perspektiv?

 

Den gylne regel gjelder fremdeles forresten, gjør som andre som du vil at de skal gjøre mot deg. Er du imøtekommende mot andre, så vil de være det mot deg. Men om du reagerer med spydige kommentarer til mennesker som faktisk prøve å gjøre deg godt, så kan du bare ha det så godt spør du meg.

 

Og nei, jeg mener ikke at om du blir mobba, så skal du mobbe tilbake (om det var sånn du tolket den gylne regel).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, den gyldene regelen er så full av smutthull at den burde kastes snarest mulig. Hvis jeg ikke liker å bli klemt på og møter en som vil ha en klem. Hva skjer hvis klemmeren følger den regelen?

 

Og det om å ikke mobbe når noen mobber deg. Følger man den gyldene regelen så sier det seg selv at de kun mobber fordi de vil at andre skal mobbe dem.

 

Nei, følg nå heller regelen om å ikke gjøre mot andre det de ikke vil at du skal gjøre med dem. Langt færre smutthull :)

Lenke til kommentar
Uhm, den gyldene regelen er så full av smutthull at den burde kastes snarest mulig. Hvis jeg ikke liker å bli klemt på og møter en som vil ha en klem. Hva skjer hvis klemmeren følger den regelen?

 

Og det om å ikke mobbe når noen mobber deg. Følger man den gyldene regelen så sier det seg selv at de kun mobber fordi de vil at andre skal mobbe dem.

 

Nei, følg nå heller regelen om å ikke gjøre mot andre det de ikke vil at du skal gjøre med dem. Langt færre smutthull :)

 

Som med alle andre regler her i verden, kan jeg bitchslappe deg med: "Unntaket som bekrefter regelen".

 

Finurlig. Hva?

Lenke til kommentar
Uhm, den gyldene regelen er så full av smutthull at den burde kastes snarest mulig. Hvis jeg ikke liker å bli klemt på og møter en som vil ha en klem. Hva skjer hvis klemmeren følger den regelen?

 

Og det om å ikke mobbe når noen mobber deg. Følger man den gyldene regelen så sier det seg selv at de kun mobber fordi de vil at andre skal mobbe dem.

 

Nei, følg nå heller regelen om å ikke gjøre mot andre det de ikke vil at du skal gjøre med dem. Langt færre smutthull :)

 

Som med alle andre regler her i verden, kan jeg bitchslappe deg med: "Unntaket som bekrefter regelen".

 

Finurlig. Hva?

Jepp, veldig.

Lenke til kommentar

Er ikke noe i veien med å hate folk. Folk generellt er idioter, og ikke noe å samle på.

 

Nøkkelen er å finne noen få mennesker som man føler man kan stole på, og forholde seg til desse. Deretter er det bare snakk om å tolerere resten.

 

jeg ble også endel mobbet i min ungdom, men tok meg aldri nær av det. Dette fordi jeg var heldig nok til å ha en vennegjeng som jeg kunne være meg selv sammen med.

 

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg, men om du tar den innstillingen at du kan tolerere folk, så kan du også snakke med dem etterhvært. og selv om du mange tilfeller vil oppdage at du hadde helt rett, og at de er idioter, vil du også oppdage mange som du faktisk liker å tilbringe tid med.

 

Det er i allefall slik jeg har det i dag :)

Lenke til kommentar
Poenget er at jeg ikke trenger råd fra slike som dere som ikke vet hvordan det er. "Det er bare å elske din neste". Sånt gidder jeg ikke å høre på. Ville snakke med folk som føler det samme som meg og som kan leve med det.

 

Syler__Pua: På hvilken måte da? Og hvordan sender man PM?

 

Du lagder deg en bruker her, trykker på navnet mitt til venstre for posten, deretter trykker du på "send personlig melding" Send meg MSN adressen din

Lenke til kommentar
..

 

Som med alle andre regler her i verden, kan jeg bitchslappe deg med: "Unntaket som bekrefter regelen".

 

Finurlig. Hva?

 

Ja, kom gjerne med den. Kan nok finne noen trailer store hull i den også. Feks at alt som finnes av naturvitenskap fungerer motsatt av hva den regelen sier. Finner du et unntak til feks tyngdekraften så bekrefter ikke akkurat det regelen. Eller at i programmer så kalles unntak fra regelen for bugs og blir ikke brukt for å markedsføre at programmet funker.

 

Har du andre finurlige ordtak så er det bare å komme med dem :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...