bjartesi Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg skal lage et program som skal ha en timer som skal sjekke om en trykker på en knapp innen 3 sek. Dersom ikke får en opp melding om dette og det går ikke ann å trykke. Jeg kan lage en timer som tar tiden fra et start til stopp men er ikke helt sikker på hvordan dette skal løses: For å gjøre det med start/stopp ville jeg gjort sik: DateTime start, stopp; start = DateTime.Now; stopp = DateTime.Now; public void tiden() { TimeSpan tid = stopp - start; textBox7.Text += Convert.ToString(tid.TotalSeconds); }
HDSoftware Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Tja, en TIMER event er kansje måten å gjøre dette på. Sleng på en TIMER i vinduet. Sett den til å gå i 3 sekunder. Dobbeltklikk på TIMER kontrollen og skriv inn koden som skal skje etter tre sekunder MessageBox.Show("Heisan! Skulle ikke du trykket på knappen?"); På selve knappen så legger du inn følgende: Timer1.Enabled = false; Har du behov for flere spesialiteter i vinduet så kan du la TIMER gå hvert sekund og sjekke med et register av TIMER Events som du vil hekte deg på. F.eks. ved å bruke en collection med tidspunkter som skal trigges.
bjartesi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Skrevet 11. juni 2009 Tja, en TIMER event er kansje måten å gjøre dette på. Sleng på en TIMER i vinduet. Sett den til å gå i 3 sekunder. Dobbeltklikk på TIMER kontrollen og skriv inn koden som skal skje etter tre sekunder MessageBox.Show("Heisan! Skulle ikke du trykket på knappen?"); På selve knappen så legger du inn følgende: Timer1.Enabled = false; Har du behov for flere spesialiteter i vinduet så kan du la TIMER gå hvert sekund og sjekke med et register av TIMER Events som du vil hekte deg på. F.eks. ved å bruke en collection med tidspunkter som skal trigges. Det var et genialt enkelt svar...takker så mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå