Gå til innhold

Prototype systemkrav, spille på laptop eller stasjonær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg var veldig kyndig i forskjellige cpu, skjermkort etc for en stund tilbake. Men nå som det har kommet mange nye duo core og quadcore etc så klarer jeg ikke helt å se forskjell på AMD og INTEL lenger. Jeg har to pcer, en laptop og en stasjonær. Slik ser de ut:

Stasjonær:

WD Raptor 74 gb 10.000rpm

7800 GTX

AMD 4000+ 2,4 ghz

2GB ram

Laptop:

Core 2 Duo T7300 2GHz

Nvidia GeForce Go 8600M GS 256MB (1GB TurboCache)

4 GB RAM

320 GB Harddisk

Jeg husker ikke hvilke ram jeg har på noen av pcene, men min laptop er en HP dv9500 om det gir noe info til noen.

Det jeg lurer på er, hvilken av de bør jeg installere Prototype på når det kommer til pc?

Min stasjonære har kjørt spill bedre en min laptop på noen av de. Kan det ha noe med at jeg prøvde det på Vista på laptopen? Jeg har også mulighet for XP på laptopen.

Håper på svar fra dere :)

Ja jeg skal kjøpe ny pc snart xD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Tror nok du får bedre ytelse på den stasjonære pcen!

Ser du har veldig bra harddisk, grei prosessor, bra skjermkort og XP.

Siden laptopen kjører Vista, trekker det ned ytelsen mye med en gang, du har greit minne, men tipper at harddisken din er på 5400 rpm siden det er en 320 gb harddisk.

Men uansett så tror jeg nok at den stasjonære er bedre ;)

Skrevet
Siden laptopen kjører Vista, trekker det ned ytelsen mye med en gang

Tørr jeg spørre hvor du har dette fra?

Vista gir bedre ytelse i enkelte spill om du har bra nok hardware til å kjøre Vista, noe bærbaren hans har.

Skrevet

Tørr jeg spørre hvor du har dette fra?

Vista gir bedre ytelse i enkelte spill om du har bra nok hardware til å kjøre Vista, noe bærbaren hans har.

Vista bruker mer minne og mer prosessorkraft enn f.eks XP, og jeg har aldri hatt så mye problem med drivere osv som med Vista.

Iallfall hvis du har 32-bits Vista.

Har du 64-bits er det en helt annen sak. Har ikke prøvd det selv men skal visst være mye raskere hvis du skal spille osv.

Skrevet
Vista bruker mer minne og mer prosessorkraft enn f.eks XP, og jeg har aldri hatt så mye problem med drivere osv som med Vista.

Har du 64-bits er det en helt annen sak. Har ikke prøvd det selv men skal visst være mye raskere hvis du skal spille osv.

Dette har da lite med saken å gjøre...

Skrevet

Innstallerte på min stasjonære og kjørte på 1024x768 med alt på low. Kjører helt ok men lagg når det er alt for mye action på skjermen. Men som forventet. Vurdere å prøve ut laptopen :)

Skrevet

Det er vel i grunn mindre spill som har støtte for 64 bit versjonen av OS? Eller har jeg da blitt feilinformet all den tida jeg leste om det? o_o

Skrevet
Hei

Tror nok du får bedre ytelse på den stasjonære pcen!

Ser du har veldig bra harddisk, grei prosessor, bra skjermkort og XP.

Siden laptopen kjører Vista, trekker det ned ytelsen mye med en gang, du har greit minne, men tipper at harddisken din er på 5400 rpm siden det er en 320 gb harddisk.

Men uansett så tror jeg nok at den stasjonære er bedre ;)

Her snakker en som har peiling!!!

Hva i all verden har harddiskhastigheten med saken å gjøre? Hvor raskt den henter filer? Raskt nok hvertfall. PS3 har jo 5400 rpm! Jeg spiller da dette på min laptop, alt på det høyeste uten skygger. Samme specs som TS, med untak av cpuen, har P7350.

Skrevet

Det er vel i grunn mindre spill som har støtte for 64 bit versjonen av OS? Eller har jeg da blitt feilinformet all den tida jeg leste om det? o_o

Haha.

Fra spøk til alvor. Om spillet ikke kan kjøres i 64-bit, klarer det helt fint å kjøre i 32-bit. Du vil ikke tape ytelse på dette. Du har garantert blitt feilinformert.

Eneste jeg har hatt problemer med for 64 bit, er 64bit XP (som jeg fortsatt sitter med). Alle spill fungerer helt fint, problemet er programmer fra nisseprodusenter som blant annet Apple. Skal jeg ha musikk på iphone eller ipods, må jeg bruke en bærbar eller stuePC til å overføre.

Skrevet
Hva i all verden har harddiskhastigheten med saken å gjøre? Hvor raskt den henter filer? Raskt nok hvertfall. PS3 har jo 5400 rpm! Jeg spiller da dette på min laptop, alt på det høyeste uten skygger. Samme specs som TS, med untak av cpuen, har P7350.

Harddisk hastighet hjelper på loading, men ikke særlig stor betydning for spillytelse i seg selv.

Skrevet
Her snakker en som har peiling!!!

Kanskje jeg skal prøve å installere på min laptop da :). Jeg har mistet oversikten helt på hvem cpu'er som er best når det gjelder Intel, så vet ikke hvor min laptop ligger men leste litt på en side om det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...