Gå til innhold

Hva er Aftenpostens målgruppe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig spørsmål i grunn, men jeg vil tro den appellerer til en målgruppe som har en større interesse for "kvalitet fremfor kvantitet"... Jeg har bare meg selv å sammenligne med, og jeg kan kun skrive for meg selv, men Aftenposten er det foretrukne medianettstedet. Avisen likeså. Liker de grundige artiklene man finner i A-magasinet, og ikke minst bildene. Kvaliteten på fotografiene er overlegent alle andre medier etter min mening. VG/Dagbladet har blitt litt for mye Se & Hør for meg. Bryr meg fint lite om Lindsay Lohan brakk helen på skoen under gårsdagens premierefest, osv.

 

Jeg er til informasjon 24.

Lenke til kommentar

Tradisjonelt sett har aftenposten vært en avis for de høyreorienterte. Dette har imidlertid forandret seg, og avisen har gått fra å være en representant for partijournalistikken til å bli kontrollert av kommersielle eiere. I dag er det aksjeselskapet Schibsted ASA som eier Aftenposten - Schibsted eier forøvrig også VG og har eiendeler i Bergens Tidende, Adresseavisen og andre store aviser i Sverige. Det norske avismarkedet forøvrig er kontrollert av et fåtall eiere, og mange er bekymret på grunn av dette.

 

Når det gjelder en konkret målgruppe i dag er jeg sannelig ikke helt sikker, men jeg synes nå da Aftenposten er ganske så kommersiell. Dette mener jeg avisen fint kan være, selvom de har lengre og også mange goder artikler.

Endret av Imho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...