Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bravida biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja mye å gjøre? :roll:

 

En kompis av meg bestilte ISDN og plutselig ringte det en kar som spurte om han kom hjem snart fordi han skulle installere noen greier til ISDN telefonen. Kompisen min sa at han kom hjem om en time eller noe slikt.. Oki men da kunne han vist vente til han ko hjem.. :o

 

Senere fant kompisen min ut at montøren hadde ventet en halvtime før han ringte han på mobilen og spurte om han kom hjem snart :lol:

Lenke til kommentar

mellom 7 og 8 ser jeg minst 10 biler ..

men nå jobber jeg i bravida da .. vet ikke helt om det har noe å si :p

 

håper dere er klav ovar at Bravida hadde de ikke vert i vinter .. det er flere av de større Elektrikker firmanene som fill større underskudd enn bravida ..

blant annet vet jeg at Sønnico har sparket Alle lærlingene i Larvik ..

vi har nå tatt inn de som bare hadde noen månder igjen av lære tiden ..

så de kan få fagbrev ..

Lenke til kommentar

håper dere er klav ovar at Bravida hadde de ikke vert i vinter .. det er flere av de større Elektrikker firmanene som fill større underskudd enn bravida ..

blant annet vet jeg at Sønnico har sparket Alle lærlingene i Larvik ..

vi har nå tatt inn de som bare hadde noen månder igjen av lære tiden ..

så de kan få fagbrev ..

 

Tror muligens du trenger et kurs i Norsk rettskriving.Det med at Sønnico har sparket alle lærlingene i Larvik henger vel ikke helt på greip.Det er nemmelig ikke lov!!Tviler på at Sønnico gjør noe som er så ulovlig.

Bravida er vel den butikken innenfor tele/data som går dårligst(dette pga alt for stor stab+ en idiot av en toppleder som hele tiden tapper firmaet for ganske mange penger)

Lenke til kommentar

Tror muligens du trenger et kurs i Norsk rettskriving.

jeg er heeeelt enig .. men jeg hadde nettop stått opp ..

Det med at Sønnico har sparket alle lærlingene i Larvik henger vel ikke helt på greip.Det er nemmelig ikke lov!!Tviler på at Sønnico gjør noe som er så ulovlig.

det er fult lovlig .. tro meg .. jeg har spurt .. det er flere jeg gikk på VK1 sammen med som nå er .. vel de er permitert da .. ingen av de jobber i bravida

Bravida er vel den butikken innenfor tele/data som går dårligst(dette pga alt for stor stab+ en idiot av en toppleder som hele tiden tapper firmaet for ganske mange penger)

nei..ja .. .. Bravida har nå mest Elektro/Rør .. og de går somregel i +

Tele siden har de krympen ned siden de ble Bravida ..

det er lite penger i det nå ..

og der de fleste ble sparket eller permitert.. (bare 2 Telemontører igjen i bravida i Larvik..)

Lenke til kommentar
Bravida er DYRT!! Tar jo f*** meg ca 4500kr/t for å kjøre til deg!!

og hva tar alle andre?

 

Vet ikke jeg vel! Men nå nettop fikk vi innstaler ngt adsl og da skulle vi koble til en dobbel rj45 kontakt i veggen , for å kunne bruke telefonene og adsl'en. Adsl'en funka men ikke telefonen.. gikk til butikken der vi kjøpte rj45 kontakten og spurte om å få koblings skjema, NEI det fikk vi ikke. Vi ringte til bravida, de kom og ordna det... 5min jobbing 600kr + 2300kr i kjøring!! for en halvtime!

Lenke til kommentar

Det med at Sønnico har sparket alle lærlingene i Larvik henger vel ikke helt på greip.Det er nemmelig ikke lov!!Tviler på at Sønnico gjør noe som er så ulovlig.

det er fult lovlig .. tro meg .. jeg har spurt .. det er flere jeg gikk på VK1 sammen med som nå er .. vel de er permitert da .. ingen av de jobber i bravida

 

Det er nok ikke fullt lovelig, kan ikke sparke da i hytt og pine. men de kan permitere f.eks pga manglende oppdrag og at de ikke kan klare å føre lærlingene opp til fagprøve.

Og det er nok den grunnen mange går av på i disse dager.. synd men sant

Lenke til kommentar
jeg så en bravida-bil når jeg kjørte til jobb klokken syv i dag tidlig! de er tidlig oppe! ikke værst! :woot:

 

Det hjelper ikke å være tidlig oppe når de ikke bygger ut Tlf sentraler for ADSL.

 

Eneste sted jeg vil se Montører er med huet dypt plassert i tlf sentraler for ADSL utbygging.

Lenke til kommentar
jeg så en bravida-bil når jeg kjørte til jobb klokken syv i dag tidlig! de er tidlig oppe! ikke værst! :woot:

 

Det hjelper ikke å være tidlig oppe når de ikke bygger ut Tlf sentraler for ADSL.

 

Eneste sted jeg vil se Montører er med huet dypt plassert i tlf sentraler for ADSL utbygging.

Hvor bor du?

 

bravida er langt fra det eneste firmaet som bygger ut Telesentraler .. faktisk har det blir mindre og mindra av det de siste åra ..

siden de satser mer på andre ting ..(El/Rør/Vent)

faktisk så er det 15 folk på kontoret i Tønsberg som sitter å venter på at de dustene i Telenor skal ringe og be de Bygge ut noen fler sentraler ..

(og de har ringt til Telenor og spurt om de skall bygge ut noen nå .. men fikk svar .. "neei .. ikke enda .. vi får vente litt" .. så ikke klag på Bravida (eller andre) pga du ikke har ADSL .. det er 100% Telenor sin skyld .. )

PS: Telenor eier bare 42% av bravida .. ikke mer..

Lenke til kommentar

"Bravida er DYRT!! Tar jo f*** meg ca 4500kr/t for å kjøre til deg!!"

Jeg bruker alltid å høre om pris når jeg skal ha ett produkt fra ett firma, funker bra. Er du ikke fornøyd med den prisen de gir så går du til noen andre

 

"jeg så en bravida-bil når jeg kjørte til jobb klokken syv i dag tidlig! de er tidlig oppe! ikke værst!"

Takk! :wink:

 

"Ser de små, stygge bilene deres hver eneste dag før jeg går til skolen..."

Slike usaklige innlegg har ingenting med saken å gjøre! Skjerp deg!

 

Til slutt så er det lovfestet at en lærling ikke kan bli permitert før der er minst 3 fagarbeidere igjen i bedriften

 

Jeg har full respekt for de som jobber i nettavdelingen, men for at bravida skal gå med overskudd så må der sparkes en del kontorfolk/kaffedrikkere. Dette blir nå gjort i Agder. Men selvfølgelig så må det gå en del gode fagfolk på nettavdelingene, desverre.

Om Bravida bryr seg..? Ja det vil jeg si, når de tar opp lån på flere mill med høy løpende rente for kun å betale ut lønn til de resterene folka!

Lenke til kommentar

Da har de tydelig brutt en lov å da må "offeret" henvende seg til opplæringskontoret eller i værste fall arbeidstilsynet.

Hvis arbeidstilsynet ikke liker det de ser og bedriften ikke finner en løsning, så kan bedriften miste retten til å ansette flere lærlinger i framtiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...