Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lugging/Fusking Carina E 92 GLI


Anbefalte innlegg

Hei

 

Bilen er altså en Carina E 92mod 2.0Gli.

 

I fjor sommer byttet jeg lamda og katalysator, samt noe bremserør og olje+filter. Etter dette har jeg opplevd litt luggin/fusking ved kjøring i jevn hastighet der jeg nesten ikke bruker gass. Samt at pådragene, særlig oppover bakker når den har motstand har vært ujevn. Tomgangen har også vært litt ujevn.

 

Først tenkte jeg det ville være en god idé å bytte plugger og luftfilter. Dette hjalp ingenting.

Deretter byttet jeg Pluggledninger, Fordelerlokk og rotor i helgen.

 

Bilen ble meget bedre, hvertfall pådragene og tomgangen, men ved kjøring i jevn hastighet, særlig i 3-4 gir får jeg lugging når jeg ikke bruker noe særlig med gass. I området 0-10% altså.

Verdt å merke seg er det at bilen virker å være i orden så lenge den er kald når choken står på.

 

For meg virker det som dette har med bensintilførsel å gjøre.

 

Er det noen flinke hoder på dette forumet som har forslag å komme med?

 

På forhånd takk,

En litt frustrert eier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm siden dette kom etter å ha skifta lamda-sonden,og det virker som bilen din får for mager bensinblanding,kan det jo tenkes at enten det er noe feil med den nye lamdaen eller at det var feil på den gamle som gjorde at co var "feil justert" for at bilen skulle gå best mulig..... veit ikkje eg,men det var no ein tanke eg fikk ;)

ville målt/justert co og sjekket lamdasonden hadde eg vert deg.......

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått svar på 3 forskjellige forumer, og alle svarene sier det samme. Så da får jeg prøve bensinfilteret da.

 

Hvor får jeg det billigst, og er det samme hva jeg kjøper? Ser de har ett til 400 på mekonomen.

 

Er det vanskelig å bytte?

 

 

Etter min mening er det vel det samme hvor du kjøper dette fra, men synes det er greit å bruke orginale deler for å være helt sikkert på å møte bilens krav til deler. Hvis jeg ikke husker feil er det lett å skifte dette, skru løs rørene på hver side, og skru løs filteret, pass på å bruke nye kobberskiver/ evt annen tetning. Har det foresten ordnet seg? litt artig å høre om det var feilen eller ikke=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...