Gå til innhold

Ny PC til bruk av spill.


Anbefalte innlegg

Hei. Har endelig tenkt å invistere noen kroner i en stasjonær PC. Håpet er at den hvertfall skal kunne klare Lord Of The Rings Online på ultra high grafikk. Jer har satt meg som mål om å bruke max 14 000 NOK. På nettshop har jeg bygget ut ifra denne: Netshop kraftpakke april 2009

 

Fra denne har jeg valgt ut følgende specs:

 

- boks: Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display

- strøm: MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit

- ASUS Rampage II GENE, X58 Socket-1366 DDR3,ATX,SLI&CrossFireX,3xPCI-Ex(2.0)x16

- Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec

- OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1333MHz Kit med 3x 2048 MB, CL 9-9-9-20

- Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1

- Samsung Spinpoint T166 500GB S-ATA II 16MB cache, 7200RPM, NCQ, Noise Guard

- MSI GeForce GTX 260 OC 896MB GDDR3 PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 448bit

- Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1

- Samsung 22" LCD 2243BW BLACK 1680x1050, 8000:1, 5ms, VGA/DVI

- D-Link PCI trådløst nettverkskort 54 Mbps, Tri-mode dualband, ekstern ant.

 

Til den totale sum av: 13 432 NOK. Bør jeg gjøre noen flere forandringer? Eller ser det bra nok ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være pessimist, men har hørt at MIST hadde noen dårlige kondensatorer som sprekker etter en stund og da går PSUen til helv.... Mulig de har fikset det nå, mener jeg leste noe om dette i strømforsynings forumet. Husker ikke tråden, men søk i det forumet så finner du det vel.

 

Ellers bør du sjekke at det minnet ditt, OCZ, er på QVL til Asus. Mange har trøbbel med Asus hovedkort og OCZ minne dessverre.

 

Sorry, leste første innlegget ditt litt for fort, Rev 3 skal ha meget gode kondensatorer.

 

Enig med Thomisa, bytt til et bedre skjermkort, GTX 260 er ikke noe å rope hurra for, vil ikke takle Crysis på ultra high i det hele tatt. Sats heller på et GTX 285 eller bedre, et GTX 295 kort. :dribble: Dyrt men kommer an på hva du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...