Gå til innhold

Hvordan bygge en liten,rimelig pc for stuebruk?


Anbefalte innlegg

Etter å i lengre tid ha jobbet for å få "alt" i en boks, gir jeg opp og går for separate løsninger. (Bluray-spiller og pc.) Det ble for mye rot med lydformater, bildeformater, kompabilitetsproblemer osv.

 

Jeg trenger da en separat, enkel pc for tilkobling til tv og forsterker. Denne vil bli brukt til musikkavspilling/-nedlasting(mp3), web-tv/youtube og enkel surfing. Jeg kommer ikke til å se film på denne.

Av hardware trenger jeg trådløst nett, HDMI-ut, min 320GB harddisk, minst en USB i front( og minst to bak eller på internt), og dvd-brenner. Viktig at den er forholdsvis stillegående.

Jeg trenger IKKE display o.l, og tastatur har jeg. (Dinovo edge)

 

Noen som har gode tips til en rimelig løsning?

Både ferdig pc eller i deler er aktuell.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg det rett, det der er et kabinett med strømforsyning og hovedkort, så jeg kun trenger CPU og HD i tillegg*? I såfall er jo dette helt genialt!

 

 

 

 

 

 

* litt mer som manglet, men skjønner tegninga. :)

Endret av pirium
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sånn, da har jeg solgt den gamle HTPC'en og kjøpt separat bluray-spiller. Da er det bare pc-kjøp som står igjen. Noen som har noe å si om dette oppsettet? Er som sagt på utkikk etter et forholdsvis stillegående, rimelig oppsett. Bruken blir 90% musikkavspilling og youtube, litt surfing i tillegg.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=99371

 

Jeg har tastatur, mus, dvd-brenner og trådløst nettverkskort fra før.

 

Er det noen som vet om bedre alternativer til prisen, rop ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...