Gå til innhold

[Løst]Systemkrav for The Sims 3


Anbefalte innlegg

Systemkravene til The Sims 3 er som følger:

-Windows Vista (Service Pack 1)

-2.4 GHz P4 processor or equivalent

-1.5 GB RAM

 

Kan laptopen min drive det?

Har 2,4 GHz core 2 duo.

 

Hvorfor kan de ikke opplyse om hvilke systemkrav som kreves for de som har flerkjerneprosessorer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker ikke her heller.

funker for min del

har windows 7rc

 

 

ang det fosse spør om:

hvilket skjermkort har du?

hvor mye ram, og hvilken type ram?

 

www.systemrequirementslab.com fungerer nå :)

Syns bare det er irriterende at de kun oppgir systemkrav for pentiumprosessorer, når de fleste der ute har flerkjernede prosessorer med lavere GHz-frekvens. Da er det lett å bli forvirret.

 

Teknisk info om PCen står i signaturen min :)

Lenke til kommentar

The Sims 3 funker fint med Intel Pentium 4 3.0 ghz og ATI Radeon 9800 Pro hos meg. Altså, dette er en PC som er kjøpt rundt 2004.

 

Spillet funker også fint på skolepcen min (AMD Turion x2 med ATI Radeon X1200) som koster bare 2400kr :).

 

Hvis du klarer å kjøre The Sims 2, skal PCen din klare å trekke The Sims 3 :D. EA har sikkert tenkt at de som kjøper The Sims 3 ikke har noe form for "gamer"-PC og derfor har skredderskydd spillet for gamle og nye PCer :D

Lenke til kommentar
Systemkravene til The Sims 3 er som følger:

-Windows Vista (Service Pack 1)

-2.4 GHz P4 processor or equivalent

-1.5 GB RAM

 

Kan laptopen min drive det?

Har 2,4 GHz core 2 duo.

 

Ja, naturligvis. Ytelsesmessig er C2D 2.4 Ghz overlegen en P4 Extreme Edition på 3.7 Ghz, selv når du bare bruker en kjerne:

 

http://www.tomshardware.com/charts/cpu-cha...e,389.html?prod[1262]=on&prod[1291]=on

 

Men du bør være oppmerksom på minnekravet her: Det står 1,5 GB som minstekrav, og i praksis betyr det ofte at man bør ha mer enn dette for at ting skal gå jevnt.

 

Hvorfor kan de ikke opplyse om hvilke systemkrav som kreves for de som har flerkjerneprosessorer?

 

Er enig i at å bruke P4 som referanse begynner å bli avlegs nå som folk flest har skaffet seg flerkjerneprosessorer. Men så lenge det står P4 og dersom du har en C2D (eller tilsvarende/nyere CPU) så er du på den trygge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...