Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe meg BMW 5-serie, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

papirer får du nok ikke, men to videosnutter (dårlige) kan du få se:

http://www.vimeo.com/4720495

http://www.vimeo.com/4720640

 

Så er det bare å sitte med stoppeklokka og starte den når clutchen dumpes og vente til nåla når ca 110km/t (120 ca er rett opp på speedoen). Man hører når jeg begynner å slippe clutchen, samt at man ser turtallet duppe litt ned.

 

Bare en kjip 740 som veier ca 1220kg (ikke noe ekstrautstyr, helt tomt bagasjerom, ikke engang takluke) på vekta uten meg inni. Første og andregir går bort i spinning, og med utvekslingen jeg har i bakakselen må man opp i tredje for å nå 100. Prøvde så godt jeg kunne å spinne minst mulig i førstegir, men er kjipt å slure så mye clutch...

 

"280hk" 200sx er ikke mye å skryte av, ikke de jeg har prøvd iallefall.

Lenke til kommentar
525 24 bruker 9 sekunder? Haha, den sure volvoen min bruker ca 6,5. Og den har neppe mer enn 190-200hk på hjula.

Og du prøver å bevise?

Med 30-40hk mer og 350-400kg mindre og dra på så er det jo ikke så overbevisende resultat.

Min 328 med 220hk og 100kg mer enn din greier det samme og det med sugemotor som burde være treigere med samme antall hk.

Lenke til kommentar
Min 328 med 220hk og 100kg mer enn din greier det samme og det med sugemotor som burde være treigere med samme antall hk.

Finnes mange fine lyskryss i Trondheim, og jeg er ikke redd for å stille meg i kollektivfeltet. Så det er bare å si ifra en dag du vil prøve å kjøre fra en sur gammel volvo med bayern din ;)

Lenke til kommentar

Tja, men nå som vegvesent har fått seg slikt et pent leketøy burde jeg holde meg unna trondheim med mine 150hk i vognkortet :(

Dog har jeg ingenting å tape in en slik duel. Har kjørt 240 med 740tic motor før, men er så lenge siden at jeg ikke kan trekke en sammenligning.

 

Litt kniving i lyskryssa er uansett kos, uten at det skal gå på livet som innsats :)

Lenke til kommentar
OG sånne som deg eab trenger vi ikke på norske veier :)

Dette er et ganske vanlig utsagn fra folk som aldri har prøvd noe annet enn å kjøre til&fra jobb med bilen sin... For de som aldri har prøvd det selv ser det sikkert kjempeskummelt ut når en bil spinner på begge bakhjul ut fra et lyskryss. Spesielt når bakenden sklir ut mot sida og røkyen kommer veltende ut fra hjulbuene.

 

For lite snakk om bmw kjøp sier du? Jeg kjørte 5-serie med m50b20 (m/vanos) motor i helga. Makan til kjip motor skal man lete lenge etter. Kanskje noe å tenke på for trådstarter som har våte drømmer om litt mer enn slik mopedeffekt. Diffbrems er også obligatorisk dersom man skal ha bakhjulstrekk (ser sladding er nevnt som en av grunnene til å bytte ut folkevogna).

Lenke til kommentar

Eneste gangene vi har flatt nok underlag til å ikke ødelegge alt under bilen i Lofoten er om vinteren når plogen har høvla. Og nærmeste bane er 50 mil unna. Så blir mye slædding om vinteren, og da behøver man ikke diffbrems.

 

Og man behøver ikke mer enn 100hk og RWD for å rive løs om vinteren uansett, så det får så være ;) Hjelper ikke når feite tyskere kommer cruisende forbi deg i svære 4WDer om vinteren mens du står og spinner opp 300 flotte hk ;)

 

Og til sommeren blir det turbo, toppakning, stempel, stempelringer, råder og rådelager, samt tilhørende datasprut.

 

Og det er garantert lett å få nok ut av BMWen til å ta den sure Volvoen ;)

Lenke til kommentar
OG sånne som deg eab trenger vi ikke på norske veier :)

Dette er et ganske vanlig utsagn fra folk som aldri har prøvd noe annet enn å kjøre til&fra jobb med bilen sin... For de som aldri har prøvd det selv ser det sikkert kjempeskummelt ut når en bil spinner på begge bakhjul ut fra et lyskryss. Spesielt når bakenden sklir ut mot sida og røkyen kommer veltende ut fra hjulbuene.

 

Jeg har ingenting imot å sladde, spinne og ha det morro med bilen, men når du begynner å prate om dragrace og at du ikke er redd for å kjøre fordi på kollektivfeltet osv så begynner jeg å lure litt på deg. Du høres ut som en av de som syntes det er kult å kjøre i 200 i 60 sonen. Hold dere til fartsgrensene, det er en grunn til at de er der ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...