Gå til innhold

Hvilket agp-skjermkort ?


nahoy

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc med athlon xp 2800+ prosessor og 1 gb minne. Nå har det seg sånn at radeon 9600 xt kortet mitt nettopp gikk i stykker, og jeg trenger et nytt agp-kort.

Jeg tenker å kjøpe noe til en ca 300-450 kr. Har ikke helt fullt med på skjermkortfronten de siste årene, så vet ikke helt hva jeg skal kjøpe.

 

Hvilket kort er det beste kjøpet av disse?

 

Sapphire Radeon X1550 256 MB AGP 399,-

Sapphire Radeon HD 2400 Pro 256 MB AGP 360,-

XFX GeForce 6200A 256 MB AGP 429,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting å være obs på angående "nye" AGP kort. ATI støtter ikke lengre AGP, og de driverene som finnes til de kortene er ikke spesielt gode. Forvent mye trøbbel der, for å få selv gammle spill til å fungere.

 

Jeg hadde selv AGP for et år siden, ett tips vil være å sjekke ut demo avdelingen til nettbutikkene. F-eks Komplett har mye demovarer. På denne måten kan du få kortet til halv pris. Mange som sender kortene i retur fordi de ikke får de til å virke, uten at det er noe galt med kortet.

Lenke til kommentar

Jeg har også en eldre AMD pc som jeg har byttet kort på et par ganger...

Jeg har HD 2600 XT 512Mb DDR3 og betalte 899kr for det for 1,5år siden...

Så jeg er litt overasket over at prisene ikke har endret seg mer, men det har nok sammenheng med at AGP er utgående og det ikke selges stort av de lengre... Det er heller ikke mulig å hente ut stort mer ytelse fra AGPx8...

 

Hvis du bare skal ha et erstatningskort fordi det gamle gikk sunt så er vel alle de du nevner en lite oppgradering også..

 

Hva med et HD 2400 PRO med 512Mb.? 400kr

 

Ellers kan jeg jo hinte om QXL og FINN, ligger ett og annet halvgammelt kort der som du vil få billig...

ATI støtter ikke lengre AGP, og de driverene som finnes til de kortene er ikke spesielt gode. Forvent mye trøbbel der, for å få selv gammle spill til å fungere.

Har hatt 3 forskjellige ATI (Saphire) kort i denne pcn å aldri hatt problemer, har alltid oppdatert driverne når nye drivere har kommet ut... Fungerte til og med når jeg prøvde Linux/Ubuntu...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...