Gå til innhold

Skal ha ny P4 cpu. Trenger hjelp til valg!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min trofaste P4 1.6A har desverre tatt kvelden. Eller det vil rettere sagt si bluescreens ekstremt ofte, altså veldig ustabil!

 

Kikket akkurat istad på prosessoranbefaling, og på "overklokker" maskina som hw.no har satt opp. Driver og overklokker, og vil gjerne ha en cpu som "lett" klarer 3ghz

 

Har derfor kikket på 2 kandidater, P4 2.4 533FSB og 2.53 533FSB.

 

Prisen tenkte jeg kunne ligge på rundt 2000.. gjør ikke noe om den overstiger, men gjerne rundt det..

 

Har dere noen anbefalinger eller svar på dette, så er jeg veldig takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. 2.66ghz'en så veldig grei ut! Kan nok få klokket denne lenger enn 2.53 og 2.4 ja!

 

Denne var jo litt dyrere, men cpu'en blir vel ikke det første som jeg bytter, så nå står 2.66ghz'en høyest på lista!

 

Forresten.. Er ITbutikken raske? Kosta nemlig 2214kr der, +frakt.

På PCutstyr og komplett lå prisen på rundt 2500..

Lenke til kommentar

Har kikka endel der først ja.. 2.66ghz kommer endel lenger i overklokking enn 2.4 og 2.53 :wink:

 

Er ikke så sikker på hva du har sett på, men ....

 

2,4/533 - snitt 3043MHz høyeste 3942MHz

2,53/533 - snitt 3000MHz høyeste 3533MHz

2,66/533 - snitt 3150MHz høyeste 3600MHz

 

For min egen del så synes jeg tallene er klare 8) For min egen del er det intet tvil, jeg går for en 2,4/533 på mitt Epox 4PEA+ hovedkort. Ikke minst fordi den ikke koster meg mere enn 860 kroner :D

Lenke til kommentar

Har hørt noe om at det er kun 2,53 , 2,66 og 2,8 som har C1 kjerne, som visstnok skal være veldig klokkbar...

Har selv en 2,667 og når relativt lett 3,2 GHz med denne. Dette er på tross av kun luftkjøling, temperaturen kommer ikke opp i mer emm 39 grader idle og 48 grader full load....

 

Men det må nevnes at jeg har en Swiftec ribbe som er are helt overlegen......

Lenke til kommentar

Prisene på Intel (og AMD) CPUer kommer til å gå ned senere i mai når nye utgaver av CPUer kommer. Tror det er 20 Mai.

Hadde selv en P4 2,4/400, den klarte ikke mer en ca 2,7GHz med orginal kjøler, kunne sikkert klart litt til med litt tolmodighet, men stabilitet er viktigere for meg.

Lenke til kommentar
Prisene på Intel (og AMD) CPUer kommer til å gå ned senere i mai når nye utgaver av CPUer kommer. Tror det er 20 Mai.  

Hadde selv en P4 2,4/400, den klarte ikke mer en ca 2,7GHz med orginal kjøler, kunne sikkert klart litt til med litt tolmodighet, men stabilitet er viktigere for meg.

Våkn opp da mann, de er allerede priset hos komplett. Dermed er den nedprisingen gjennomført!

Lenke til kommentar
Har hørt noe om at det er kun 2,53 , 2,66 og 2,8 som har C1 kjerne, som visstnok skal være veldig klokkbar...

Har selv en 2,667 og når relativt lett 3,2 GHz med denne. Dette er på tross av kun luftkjøling, temperaturen kommer ikke opp i mer emm 39 grader idle og 48 grader full load....

 

Men det må nevnes at jeg har en Swiftec ribbe som er are helt overlegen......

Jeg har nå en 2.26GHz, stepping B0, og den kjører lett på 2.8GHz med boxed vifte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...