Gå til innhold

Ny stue TV 46" 10.000-/+


Anbefalte innlegg

Størrelse:

Hadde tenkt meg en ny tv i str 42" + (Endret str etter svar av Bava )

 

Prisklasse:

Rundt 10.000

 

 

Hva slags kildesignal har du?

Parabol

 

Skal du koble til pc?

Ja tven må ha gode tilkoblingsmuligheter for pc.

 

Jeg har til nå sett på:

LG 47" LCD-TV 47LH3000 Pris: 9 990,- (Lefdal)

og

Samsung 46" LCD-TV LE46B535XXE Pris 10 489,- (Lefdal)

 

 

Etter det jeg kan se virker begge disse tvene helt ok, men så har jeg egentlig ikke mye peiling.

Det jeg er på jakt etter er en forhåndvis stor tv med bra bildekvalitet til "lavest mulig pris"

Jeg er heller ikke en gamer, så den vil i hovedsak bli brukt til tv titting og dvd avspilling via pc og dvd spiller.

Tenker også at jeg ettervært går over til blueray.

Jeg kjenner faktisk ingen som har en plasma tv, så det er helt ukjent for meg, men om det kan matche lcd for tv/film titting så hvorfor ikke

 

Så hva hvilken tv ville dere ha valgt? (trenger ikke velge mellom de to jeg har sett på)

 

Om det er noe mer info dere trenger så får dere bare si ifra.

Endret av IgNerA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er at du skal ha en 46", men pengene du har satt av til det vil ikke gi deg en veldig god tv. Når tv-en blir så stor så vil alle problemene med bildet bli svært synlige og da bør utstyret være i orden. Full HD burde heller ikke være noe stort krav, da du neppe klarer å se forskjell ved vanlig sitteavstand. HDMI får du på alle dagens flatskjermer så det er ikke et "must", det er en standard.

 

Hvis ditt hovedfokus er å se vanlig tv som primært består av SD signaler så kan det også være at en plasmaskjerm hadde vært en bedre løsning. Systemet er langt bedre til å takle tv signaler enn en lcd og bildet flyter bedre, i motsettning til en lcd uten 100hz.

 

En annen ting du faktisk burde vurdere er å gå ned til 42" for da åpner det seg fort en helt annen verden og med et budsjett på 10 000 kroner så kan du faktisk få en meget bra tv. Opplevelsen du får fra en skikkelig 42" mot en middelmådig 46" sier seg egentlig selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...