Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til eksamen i engelsk (what about the earth)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom opp i engelsk muntlig i eksamen og lurer på om noen kunne gitt meg noen tips.

Heldigvis har vi fått fire døgn til å forberede oss siden vi fikk oppgavene på en fredag :p

Stikkordene jeg har fått er: pollution, deforestation, recycling, global warming, reasons/consequences

 

 

Takk på forhånd

zaqqoZeq

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg kom opp i engelsk muntlig i eksamen og lurer på om noen kunne gitt meg noen tips.

Heldigvis har vi fått fire døgn til å forberede oss siden vi fikk oppgavene på en fredag :p

Stikkordene jeg har fått er: pollution, deforestation, recycling, global warming, reasons/consequences

 

 

Takk på forhånd

zaqqoZeq

 

snakk om ka global oppvarming e og ka vi kan gjøre for å hindre det... og ved gjenvenning av papir flasker osv.. kan hjelpe mye på global oppvarming vist alle hadde gjort det osv... så kan du komme innpå andre ting å:p

 

bare finn mye stoff rundt de stikkordene du så skal det nok gå fint:)

 

lykke til;)

Lenke til kommentar
Hei, jeg kom opp i engelsk muntlig i eksamen og lurer på om noen kunne gitt meg noen tips.

Heldigvis har vi fått fire døgn til å forberede oss siden vi fikk oppgavene på en fredag :p

Stikkordene jeg har fått er: pollution, deforestation, recycling, global warming, reasons/consequences

 

 

Takk på forhånd

zaqqoZeq

 

snakk om ka global oppvarming e og ka vi kan gjøre for å hindre det... og ved gjenvenning av papir flasker osv.. kan hjelpe mye på global oppvarming vist alle hadde gjort det osv... så kan du komme innpå andre ting å:p

 

bare finn mye stoff rundt de stikkordene du så skal det nok gå fint:)

 

lykke til;)

 

Takk, tenkte å snakke en del om Al Gore og

Lenke til kommentar

Skriv om hva vi vanlige personer kan gjøre for å hjelpe miljøet

(F.eks slutte å kjøre bil, og heler ta busser og tog)

Vi kan slutte og dusje så lenge, spare på strøm :thumbup:

Ganske åpent tema du har, masse og skrive om !

Edit: Leif

Endret av Dyvers
Lenke til kommentar
Skriv om hva vi vanlige personer kan gjøre for å hjelpe miljøet

(F.eks slutte å kjøre bil, og heler ta busser og tog)

Vi kan slutte og dusje så lenge, spare på strøm :thumbup:

Ganske åpent tema du har, masse og skrive om !

Edit: Leif

 

Snakke mener du;)

Lenke til kommentar

Hva snakker du om?!

Så det du sier er at de som skrive manus... Altså for de som finner informasjon på nett eller lærebok, og lager egne setninger om stoffet og skrive det ned så påstår du at det høres ut som noen lager presentasjonen for deg? dummeste argumente jeg har hørt på LENGE

Kjenner ingen som gjør det slik som deg. Alle jeg kjenner skriver kanskje 5-8 word skriver om emnet de har kommet opp i deretter pugger de disse wordsidene utenat og de har powerpoint som de bruker som stikkord:)

 

( DU lager jo egne ord når du skiver Manus, det er ingen som skriver rett fra en bok eller internett kilder og bare copy og paste liksom.. Du formullere det jo det til ditt stoff)

 

Sorry hvis det var en del feil.. heftig natt hehe

Endret av Dyvers
Lenke til kommentar

Herregud Dyvers, la han nå gjøre som han vil. Jeg er egentlig enig med ham, det blir helt feil å pugge et manus utenatt. Høres mye mer unaturlig ut, og om man plutselig hopper over noe fra manuset kan man fort få panikk og glemme mye mer.

 

Mye bedre å lese seg opp på emnet, legge en plan for hva du vil gå gjennom og ha med stikkord som minner deg på alt du skal si. Det er jo mye mer imponerende enn å bare ramse opp et manus som man har pugget.

Lenke til kommentar
zaqqoZeq, her får du nesten oppgaven servert på sølvfat. Se denne, og jeg lover deg at du kommer godt i gang!

 

http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU&fmt=22

 

Må bare takke og bukke, bra film. Nå har jeg laget ferdig presentasjonen min, fint om noen kunne tatt en titt gjennom og kommet med innspill.

 

Link: http://rapidshare.com/files/242274266/what...99__2_.zip.html

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...