Gå til innhold

Student pc til min søster


Anbefalte innlegg

Hei min søster skal begynne å studere neste år men trenger en bærbar pc til skolearbeidet. HUn vil ha en som er grei å få med seg , men det betyr ikke at den må være ultraportabel. Det vil si at sånn rundt 14-15 tommer er helt greit, bare den ikke er for tung osv. Budsjette ligger på rundt 5-6 tusen men kan strekkes til 7000 hvis nødvendig. HUn trenger rett og slett en pc til å drive med skolearbeid surfe litt på nettet osv :)

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om hva slags skolearbeid hun skal gjøre, men er det snakk om tekstbehandling ville jeg like godt kjøpt en netbook. Billigere enn en "vanlig" laptop, og utrolig mye greiere å trekke med seg frem og tilbake til skolen, og tar opp lite plass på bordet i klassen. Er jo ikke verre enn å kjøpe seg en ekstern skjerm å ha hjemme om 8,9" blir for lite ellers.

Lenke til kommentar

Elkjøp sitter inne med store lager av "Gamle" fjorårs modeller, du kan sikkert gjøre et kupp hos en elkjøp forhandler.

 

Som reparatør av PC'er vil jeg si HP/Compaq/Toshiba/dell burde være aktuelle typer, da tenker jeg ikke på vekt, men at de tåler å bli litt røft behandlet. Asus/Acer/Packard bell har ofte fine specs, men når du skrur det sunn og titter inni er det ofte så som så.

 

f.eks. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent er ganske mye PC for pengene men ingen spillmaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...