Gå til innhold

Kjøler til i7 920 @ 3,3 GHz


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe i7 920 og sette på et Asus P6T SE... Dette hadde jeg tenkt å klokke til 3,3 GHz.

 

Spørsmålet er da hvilken kjøler det er fornuftig å satse på. Jeg ønsker en som er stille (aller helst uten vifte)... Nå står Noctua NH-U12P på handlelista, men sparer gjerne noen kroner om det er mulighet for det!

 

Jeg har også et spm angående minnefrekvens. Hvor stor nytte vil jeg få av 1866 MHz (CAS L: 8) vs 1333 MHz (CAS L: 7)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe i7 920 og sette på et Asus P6T SE... Dette hadde jeg tenkt å klokke til 3,3 GHz.

 

Spørsmålet er da hvilken kjøler det er fornuftig å satse på. Jeg ønsker en som er stille (aller helst uten vifte)... Nå står Noctua NH-U12P på handlelista, men sparer gjerne noen kroner om det er mulighet for det!

 

Jeg har også et spm angående minnefrekvens. Hvor stor nytte vil jeg få av 1866 MHz (CAS L: 8) vs 1333 MHz (CAS L: 7)?

 

om du skal klokke så lite er det ikke nødvendig med noe annet enn stock kjøler.

 

Men om du må ha en annen kjøler er noctua en topp kjøler:)

 

Når det kommer til rammen er det veldig liten forskjell, spess under slik liten clock.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Kan jeg legge fire hundre i en Scythe Mugen 2 og kjøre den passivt kanskje? Gira på en stille PC!

 

Har ingen erfaring her så det er mulig jeg stiller litt åpenbare spm...noen som har en grei introguide til overklokking? Hvordan er samspillet mellom CPU-frekvens og minnefrekvens? Er det slik at jeg ikke får bruk for de 500 MHz ekstra ved CPU på 3,3 GHz?

Lenke til kommentar

Takk for tips!

 

Hører mange er fornøyd med den... Så da satser jeg nok på den, er jo en billig investering for litt stillegående overklokkingsmuligheter!

 

Har lest litt om overklokking nå, som nevnt er det jo bare en light oc jeg skal ha... Men som jeg fårstår det kan minnefrekvensen justeres individuelt etter at jeg har justert FSB... Så jeg ser for meg at jeg satser på minnebrikkel med CAS 7 med så høy frekvens som mulig til en fornuftig pris...

 

Tenker litt høyt her med håp om eventuelle tips...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...