Gå til innhold

Fotballquiz i det uendelige


Scroogey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å slenge inn en kommentar ang. "perfekt hat-trick"; jeg husker fra barneskolen at det VI kalte "perfekt hat-trick" var å score 3 mål bokstavelig talt på rad. Altså, score på 3 av 3 målsjanser og uten at noen andre (medspillere eller motstandere) fikk enten sjanser eller mål. Dette er naturlig nok så og si umulig i profesjonell fotball. :D Kan ikke anbefales, ettersom det blir mye ego-spilling. :p Måtte bare nevne det for nostalgiens skyld. :)

Lenke til kommentar

Det er ingen av dere som har rett. Sir Alex Ferguson er ikke den første fotballspilleren som ble slått til ridder. Jeg stiller derfor spørsmålet mitt igjen:

 

"Da vil jeg ha navnet på den første fotballspilleren som ble slått til ridder av det britiske imperium, og med det fikk rettigheten til å kalle seg "Sir"."

 

Svaret på spørsmålet ditt er forøvrig Molde, Schjellin.

Lenke til kommentar
Det er ingen av dere som har rett. Sir Alex Ferguson er ikke den første fotballspilleren som ble slått til ridder. Jeg stiller derfor spørsmålet mitt igjen:

 

"Da vil jeg ha navnet på den første fotballspilleren som ble slått til ridder av det britiske imperium, og med det fikk rettigheten til å kalle seg "Sir"."

 

Svaret på spørsmålet ditt er forøvrig Molde, Schjellin.

Beklager at jeg la det ut så tidlig, fjerna det nu.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg må også få presisere at jeg er ute etter den første spilleren som ble slått til ridder kun på grunnlag av sine bedrifter på fotballbanen. Andre fotballspillere ble slått til ridder før den aktuelle spilleren, men helt eller delvis på grunn av andre ting.

Endret av Tobbe777
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...