Gå til innhold

trenger hjelp/tips til benkpress


Anbefalte innlegg

Er 22 år gammel og har trent nå siden jul og har ikke først nå begynt å prøve meg på benken. Jeg fikk en veileder til å vise meg teknikk og slikt, så når han dro så prøvde jeg meg litt, sjekka at jeg gjorde alt riktig osv men et eller annet må være galt for jeg klarer faen meg ikke 30 kg engang, klarte å løfte det men klarte ikke få den ned til brystkassen igjen så jeg gav for jeg var redd for ikke klare og løfte den opp igjen :(

 

Når jeg trener biceps curl så løfter jeg mer enn jeg klarer på benken og det er vel ikke normalt ?

 

Noen som kan si hva jeg gjør feil eller burde gjøre ? Flaut med 15 åringer som løfter mer enn meg hehe.

Endret av OPL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør Stronglift , det kan jo være at du er fysisk alvorlig svak da.. (ikke ta det personelig)

 

På benkpress bruker du muskler som bryst og triceps , og hvis du løfter ganske mye på biceps kan det være at triceps ikke får nok juling.

 

Men til sist , det kan alltids være at du kjører feil teknink.. En venn av meg kjørte "triceps" benkpress i 3 månder , han klarte å ta 60 kg på triceps.. Men til han fikk vite at han gjor teknikken feil , og alt var feil så ble han ganske rød i fjeset.. Når han fikk vite riktig teknikk så klarte han bare å løfte 40KG.

 

Problemmet hans var at han hadde hendene alt for langt inne , så han brukte ikke brystet for å løfte opp vekten men tricepsen.. Det kan være at du gjør motsatte , at du har armene alt for langt på stangen så du bruker bare brystet for å løfte opp vekten.

 

Men men , 30KG er bra begynnelse, prøv å kjør Stronglift i 12 uker og se om du klarer å ta mer i benkpress :)

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Jeg holder lillefingeren akkurat der de merkene på stanga er.

 

Føler jeg løfter greit med det andre jeg trener Men jeg løfter ikke så veldig mye på knebøy heller, så kanskje jeg er bare dårlig trent på akkurat de muskelgruppene du bruker på knebøy og benk ?

 

Får vel bare ta lette vekter og jobbe meg oppover, ikke så mye annet og gjøre, gir faen i de som ler av at jeg løfter lite :p

Lenke til kommentar
Får vel bare ta lette vekter og jobbe meg oppover, ikke så mye annet og gjøre, gir faen i de som ler av at jeg løfter lite

Alle har vært nybegynner før, husk på at du er sterkere enn dem i andre øvelser :)

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...