Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke muligheter har jeg med en 4x170w forsterker?


Anbefalte innlegg

Hei, fikk tak i / låner en 170x4w Sony Xplod XM-754SX

 

Står i manualen:

 

Maximum power output of 170 watts per channel

(at 4 Ω).

 

This unit can be used as a bridging amplifier with a

maximum output of 400 watts.

 

Betyr det at jeg får 2 utganger på 400W?

 

ser også at noen sub elementer har 2 innganger, er det noe å gå for når jeg kan ta ut 2 subelementer fra forsterkeren?

 

er det mulig å paralallkoble alle 4 utgangene til 2, for så og paralellkoble de igjen? til en STOR utgang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- 2 utganger på 400w (MAX) ja. 4x75w eller 2x200w kontinuerlig er nok mer fornuftig å anta. Ville nok valgt et lettdrevet element i relativt stor kasse til denne forsterkeren, den er ikke fryktelig kraftig.

 

- basselementer med to innganger (to svingspoler) har nettopp det for å gi økt fleksibilitet ved oppkobling. Om spolene er på 4 ohm hver kan ett element kobles som 2 ohm (paralellkoble spolene), 8 ohm (seriekoble spolene) eller 4 ohm (bruk kun én inngang og kortslutt den andre med en kabelstump). Dersom du kun har denne forsterkeren ville jeg brukt to av kanalene til høyttalerne foran og brokoblet de to siste kanalene til en bass.

 

- nei, du kan kun brokoble utgangene én gang (paralellkobling gjøres på elementet, ikke på forsterkeren). Altså to kanaler til fire, ikke videre til én. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...