Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fikk akutt vondt i kneet, årsak?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har litt lite leddvæske i knærne mine, har opplevd noe sånt før. Kjennes det omtrent ut som når en har kink, men d ai kneet? Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde sist jeg hadde det, men er greiest å bare sette seg og vente tror jeg. Det ble i alle fall ikke bedre av at jeg beveget på det. Det jeg hadde var i alle fall en litt sær greie der det ikke kjentes som hverken en muskulær eller leddorientert smerte, men bare noe som var der liksom. Ganske rart, men jeg vet altså lite om hva du kan gjøre.

 

Hva har du gjort tidligere i dag? Løpt kanskje? Pleier du det da?

Lenke til kommentar

Vel, hvis du har kink i ryggen er vel regelen å holde deg mer eller mindre i ro, unngå brå bevegelser og tunge løft, men ikke hold deg helt rolig, for da vil hele greia stivne til og det vil bli vanskelig å bevege seg skikkelig når smertene går over. Tror kanskje du kan følge den samme regelen der med å ikke gjøre noe atletisk i dag, ikke spring eller gjør noe som krever mye av kneet - hold deg i ro, men prøv å bevege beinet litt, bevege kneleddet littegrann. Ikke så mye at det gjør spesielt vondt, men.. ja, du skjønner. Det er vel sjelden snakk om en egentlig skade som at du vil få en hevelse eller lignende, så smertestillende er kanskje ikke så mye poeng i, men... ja. Jeg tror ikke jeg ville anbefale å ha noe kaldt på det; da stivner sånne ting lettere. F.eks nakken din skal du være forsiktig med hvis du får tilsvarende smerter. Hvis du har en rispølse eller noe sånt du kan varme i mikroen og legge over kneet er nok det fint, kanskje en varmeflaske eller noe sånt... men jeg er nå ikke lege, kanskje noen som er litt sikrere enn meg kommer og sier noe.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Når kneet ditt "låser" seg, så kan det som han over sa være for lite leddværske, eller at Senene dine rett og slett stivner, å låser. Det kan være en luftboble som kommer inn i leddet i kneet. Slik har jeg stadig vekk i lysken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...