Gå til innhold

mpx.no med dårlig markedsføringsskikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var inne på ITavisen.no i dag, og så en annonse for mpx.no hvor de anonnserte 512 MB PC 2700 minne til 328,-!!! Fy faen det var billig tenkte jeg! Så jeg går inn på mpx.no for bestille meg en del brikker, men der finner jeg selvsagt ikke igjen brikkene til til 328, derimot finner jeg samme varen, men nå plutselig utlyst til 450,- kroner!?!?!? Hva faen er dette for noe, åsjeg ringer til mpx.no, og de sjekker opp saken, ringer meg tilbake, og whooops, tabbe fra mpx.no sin side, prisen var visst nok 450 kroner og ikke 328 som i annonsene som de har ligggende ute på flere store norske datasiter... Jaja, ikke mulig å få det til 328 heller etter de selv driver (etter mitt syn) med svært dårlig markedsføring, og lurer potensielle kunder inn på sin site med falske tilbud. Feil eller ikke, skuffelsen er stor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det, men det hadde ikke vært urealistisk at den faktisk var 328 kroner... og det at jeg da heller ikke fikk produktet til den prisen de sa det kostet, er dårlig markedsføringsskikk! Det de burde ha sagt som en stor seriøs nettbutikk er "ok, feil fra vår side, vi fjerner annonsene(retter prisen) men siden du ble lovet denne prisen i annonsen, er det den prisen du skal få". Dette hadde vært måten de skulle optrådd på, uten unntak!

Skrevet

Vel, veeeeeldig som regel står det "Vi tar forbehold om trykkfeil osv". Det er en grunn til at det står der... og det er nettopp fordi feil kan forekomme. Selvsagt dumt når det skjer, og livet er kjipt og alt det der, men å anklage MPX for å forsøke og lure folk blir bare for dumt. Dette var en trykkfeil, IKKE et falskt tilbud, det kan du med 99,99% sikkerhet bite deg i stumpen på... Det skal du ha god dekning for, før du sier...

Og det er ganske naturlig at du ikke får varen til en feil pris, det er vanlig praksis det. MPX har jo ikke lyst til å tape fett med penger heller... MPX tjener jo lite nok til vanlig, for å ikke snakke om hvor lite de tjener på tilbudsvarer. Kanskje verdt å se ting fra flere sider før man skriker og bærer seg? Og så er det kanskje lurt å ikke gå fullstendig spinne bananas vill om man ser et super-vanvittig bra tilbud ... kaaaan hende det er for godt til å være sant.

BTW: Webshoperfaringer vel den riktige plassen å poste slike ting. Jeg foreslår du kontakter en moderator for å få flyttet tråden, før de opppdager det og evt. blir sinte på deg :)

Skrevet

At en moderator blir sint på meg er jeg nå ikke redd for, kan ikke fatte å begripe at dette er en "dødssynd", tror du har et litt for anstrengt forhold til forums.

Når det gjelder dette med tilbud og trykkfeil, så forstår jeg det, men når forskjellen mellom trykkfeilen og tilbudet ikke utgjør så stor forskjell, så kan jeg ikke se det på en annen måte at de burde latt produktet gå for annonsert pris. Det er noe som heter goodwill om du ikke visste det... Dette har tydeligvis ikke mpx sett fordelen av. Jeg kommer ikke til å handle med en nettbutikk som ikke er snill med kundene sine. Holder meg fortsatt til komplett som er upåklagelig...

Og igjen UFO, denne posten kunne vært postet på webshoperfaringer ja, men for at du skal kunne lese svaret mitt, poster jeg den her.

Om noen moderatorer skulle lese dette, så handlet denne posten i utgangspunktet om prisen på minne, og ikke nødvendigvis om webshoperfaringer, derfor blir det hverken galt eller 100% rett å plassere posten her (ref. Ufo)

Skrevet

Vi beklager selvfølgelig feilen, og skal stå for den feilen vi har gjort.

Prisen er endret til annonsert pris også på våre nettsider.

Annonsen vil bli oppdatert til ny pris i løpet av dagen - så prisen gjelder i kun kort tid = LØP OG KJØP

Vennlig hilsen

MPX

Skrevet
Vel, veeeeeldig som regel står det "Vi tar forbehold om trykkfeil osv". Det er en grunn til at det står der... og det er nettopp fordi feil kan forekomme. Selvsagt dumt når det skjer, og livet er kjipt og alt det der, men å anklage MPX for å forsøke og lure folk blir bare for dumt. Dette var en trykkfeil, IKKE et falskt tilbud, det kan du med 99,99% sikkerhet bite deg i stumpen på... Det skal du ha god dekning for, før du sier...

Og det er ganske naturlig at du ikke får varen til en feil pris, det er vanlig praksis det. MPX har jo ikke lyst til å tape fett med penger heller... MPX tjener jo lite nok til vanlig, for å ikke snakke om hvor lite de tjener på tilbudsvarer. Kanskje verdt å se ting fra flere sider før man skriker og bærer seg? Og så er det kanskje lurt å ikke gå fullstendig spinne bananas vill om man ser et super-vanvittig bra tilbud ... kaaaan hende det er for godt til å være sant.

BTW: Webshoperfaringer vel den riktige plassen å poste slike ting. Jeg foreslår du kontakter en moderator for å få flyttet tråden, før de opppdager det og evt. blir sinte på deg :)

Er jo fort gjort å skrive 328kr i stedet for 450 :wink:

Skrevet

Da har jeg bestilt meg 3 x 512 MB ram og MPx er en fremtidig kunde rikere! Godt å se at det finnes nettbutikker som ser potensialet i å vise litt goodwill der ute!

Skrevet

Annonsen vil bli oppdatert til ny pris i løpet av dagen - så prisen gjelder i kun kort tid = LØP OG KJØP

Vennlig hilsen

MPX

nå kan ingen si at MPX ikke har goodwill...

Skrevet

Sjansen for at Mpx.no setter inn ei såkalt lure annonse, ser jeg heller som liten. Men et godt salgstriks er det uten tvil. Men jeg har såpass stor tillitt til Mpx.no dem virker meget seriøse. Har bestilt en del av dem opp igjennom.

Feil i annonser forekommer ofte, men har mine sterkeste tvil om at noen gjør dette med vilje.

Skrevet

Selvfølgelig ser mpx verdien av den type billig reklame som dette er! Sjansen er stor for at hvertfall halvparten av de som leser denne posten sender en mail eller sms til noen de vet trenger minne, og uansett om de kjøper eller ei, så vil de til neste gang de skal ha noe huske mpx med positiv bakgrunn.

Nå tror jeg ikke ryktet til mpx i utgangspunktet er noe å klage på. De er på topp 3 lista over norges billigste webshopper. Jeg har flere kammerater/bekjente som benytter utelukkende mpx som leverandør til firmaene sine, og det er jo også noe å tenke på.

De har forhåndsbetaling m/VISA. Det er også noe jeg liker.

DrErling (som ikke har bestilt rambrikker, men tipset et par andre)

Skrevet

Vennlig hilsen

MPX

Hvis dette virkelig er fra MPX, synes jeg de skal passe seg litt.. Jeg ville vært litt forsiktig med å reklamere slik for selskapet jeg jobbet for...

Illegal.com

Skrevet

Vennlig hilsen

MPX

Det er ikke lov å reklamere på forumet!!

Men jeg kjøper allikevel :wink:

Skrevet

Vennlig hilsen

MPX

Hvis dette virkelig er fra MPX, synes jeg de skal passe seg litt.. Jeg ville vært litt forsiktig med å reklamere slik for selskapet jeg jobbet for...

Jeg må si meg uenig! For det første så stemmer det at vedkommende er fra MPX, for det andre synes jeg det er stort, og godt gjort aav MPX og gripe inn og vise såpass ydmykhet, innrømme feilen, og i tillegg ta tilbakemeldingene til etterretning! Hadde de ikke gjort dette, ville ikke jeg ha visst om at de satt ned prisene, og jeg ville fremdeles ha hatt et dårlig inntrykk av MPX. Nå, som en følge av posten fra MPX, har jeg gått til innkjøp av brikken, samt fått et veldig godt inntrykk av MPX som en nettbutikk som setter kunden i fokus og faktisk hører på hva de sier, istedenfor å feie dem til side!

Må si meg imponert over deres evne til å følge med på forumet (hvor deres kunder faktisk holder til) og griper fatt i saken på denn måten! Stort!

Dette er da ikkeå reklamere, men rett og slett fortelle at de har rettet opp i feilen de gjorde i utgangspunktet, og fortelle at prisene er rettet deretter! Kan ikke si det er å reklamere, ikke annet enn å forsvare seg på denne tråden. MPX nevner ei heller ingen pris eller et spesifikt produkt, og hvordan kan dette kan sees på reklame skjønner jeg ikke, det eneste de gjør, er å avklare et problem i deres annonse!

Skrevet

Vennlig hilsen

MPX

Illegal.com

Jeg mener denne er stueren. Han svarer på tiltale. Dette er ikke en tråd laget av mpx for å "snike inn" reklame på hw forumet.

Jeg mener dette kan sidestilles med at brødrene faale av og til (sjelden) er inne og svarer på spørsmål ang varer microplex fører, når det åpenbart er forvirring på forumet.

Litt takhøyde er det.

Svarer fra han som representerer mpx kan overhodet ikke likestilles med f.eks de kvalme reklameforsøkene fra enkelte i xxxxxxxxxxxxx.no.

:yes:

Skrevet

Jeg mener denne er stueren. Han svarer på tiltale. Dette er ikke en tråd laget av mpx for å "snike inn" reklame på hw forumet.

Jeg mener dette kan sidestilles med at brødrene faale av og til (sjelden) er inne og svarer på spørsmål ang varer microplex fører, når det åpenbart er forvirring på forumet.

Litt takhøyde er det.

Svarer fra han som representerer mpx kan overhodet ikke likestilles med f.eks de kvalme reklameforsøkene fra enkelte i xxxxxxxxxxxxx.no.

Skrevet
Svarer fra han som representerer mpx kan overhodet ikke likestilles med f.eks de kvalme reklameforsøkene fra enkelte i xxxxxxxxxxx.no.

netconnection

håper alle har disconnectet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...