Gå til innhold

Hjelp i diskusjon med kristen


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er greit å tro hva du vil når det kommer til tro.

 

At ikke troen din kan bevises eller motbevises har lite å si ettersom du tror fordi du føler du får noe tilbake. Et slags svar, eller en ro i sjelen(litt ute på tynn is her, siden jeg aldri har opplevd tro på noen måte). Om det er at du blir bønnhørt, føler deg tryggere på noen måte eller andre ting som gjør at du velger å tro.

 

Jeg synes ikke det er greit å skade andre uansett hva du måtte tro eller mene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er greit å tro hva du vil når det kommer til tro.

 

At ikke troen din kan bevises eller motbevises har lite å si ettersom du tror fordi du føler du får noe tilbake. Et slags svar, eller en ro i sjelen(litt ute på tynn is her, siden jeg aldri har opplevd tro på noen måte). Om det er at du blir bønnhørt, føler deg tryggere på noen måte eller andre ting som gjør at du velger å tro.

 

Jeg synes ikke det er greit å skade andre uansett hva du måtte tro eller mene.

 

Gud kan strengt tatt hverken bevises eller motbevises, men jeg kan si det samme om julenissen.

Regner meg selv som "agnostisk ateist", jeg kan ikke vite sikkert at det ikke finnes noen Gud, men jeg regner det som veldig lite sansynlig, hvertfall ikke den Guden som beskrives i bibelen.

 

Og jeg pleier vanligvis ikke å gå rundt og absolutt skulle overbevise religiøse om at de tar feil, så lenge de ikke prøver å få meg til å tro på det samme, men i dette tilfellet var det han jeg diskuterte med, ikke jeg, som begynnte å prate om det.

 

Dessuten kan mange av de tingene som nevnes på den siden motbevises, "intelligent design" for eksempel.

Lenke til kommentar
så allmektig betyr å vite alt før det skjer? ikke at man har muligheten til det?

 

fri vilje gjør at vi kan velge å gjøre godt eller ondt, enkelt og greit. når du ser en lommebok på bakken ful lav penger, tar du den eller leverer du den tilbake? godt eller ondt, fri vilje.

 

men ja som du sier kan det være mange guder, men alt i alt kommer det an på tro utifra kunskapen du har tilegnet deg, og resonert deg fram til.

Har man all makt så burde man kunne forutsi fremtiden. Spesielt når man selv har laget den.

Lenke til kommentar

jau jau, siden den dag da den såkalte guden deres skapte kvinnen har det vært pur helvete på jord for oss mannfolka ;) så tusen jæ.... takk for den!!

 

..det er liten sjangs for at jeg vinner i lotto til helga, men 100% sjangs for at noen andre gjør det, det betyr da ikke at det fins en lottoGud noensteds rundtomkring! gullkorn fra forumet og noe og tenke på for dere nutcases som taler i tunger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...