Gå til innhold

TES: [Løst]Enkelte ting "lagger" i Oblivion (trege display cases, spells)


Anbefalte innlegg

Har tittet meg godt rundt her inne (kanskje ikke godt nok men dog), men fant ingen svar på mitt lille problem.

Kjører ren Oblivion uten mods, patchet til siste versjon, og med expansion pakkene Shivering Isles og Knights of the Nine.

 

Har god hardware som greitt drar Oblivion, så tror nok det er software- relatert problem. Og jeg kan beskrive det slik:

 

Spillet har oppført seg smooth hele veien, uten noen problem, og har aldri "lagget" av noen art. Har nå kommet opp i ca. 250 saves, og nå har følgende plutselig begynt å skje:

1. Display cases åpner seg ulidelig langsomt.

2. Når jeg f.eks. kaster en "Heal other"- spell på noen så blir lyseffekten hengende der veeeeeldig lenge (vanligvis skal den komme bort svært raskt).

 

Alt annet går smooth.

Display casene er ikke fulle. Det er 6-7 stk. av dem i Rosethorn- huset, og jeg har kun brukt 2 av dem. I den ene ligger en bue, og i den andre ligger det 6 halskjeder.

Jeg eier flere hus og ingen kister er "stappfulle", og det er heller ikke inventaret i min spiller, og heller ingen andres.

Jeg har vært edruelig med sliderene som har innvirkning på grafikk-effektene i settings, og disse har ikke vært rørt siden jeg startet på level 1.

Jeg har 30 Gb free space på en 150 GB disk, så det burde ikke være "trang" disk som lager problemet heller.

Tenkte også at det sikkert var at jeg hadde for mange saves, så jeg fjerna ca. 240 saves, slik at det ble en 10 saves tilbake - men dette hadde ingen effekt heller.

 

Noen som kan tenke seg hva dette kommer av?

Hvis dere er avhengig av å se på mine hardware specs så finnes de i profilen.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være det faktum at du har 250 saves som gjør det? Hvor mange timer har du spilt? Det er flere som rapporterer om slike problemer hvis de har spilt flere hundre timer på en save. Men et tips kan være å forsøke å slette en del saver og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

for å henge meg på tabris, og bare så det er sagt jeg veit ikke om det er det problemet, kan eventuellt være det.

Uansett wrye bash kan sjekke om du har problemer,A-bomb og bloat er 2 ting det programmet enkelt sjekker, og fikser,sier til og med ifra om savegame korruptions procent :D

og som vanligt er det greit at lese litt ;)

http://wrye.ufrealms.net/

 

sannsynligvis kommer de nevnte problemer før eller siden hvis TS ikke allerede har det.

Lenke til kommentar

Heihei, men hvis dere leser innlegget mitt godt (setning 4 nedenfra), så ser dere at 240 av de 250 saves ble slettet uten at det hjalp noe.

Og ja, det startet rundt ca. 209 spilte timer

Jeg skal sjekke Wrye.....den FixAbomb ser lovende ut - ihvertfall er det korrekt beskrivelse av problemet mitt.

 

 

 

EDIT: JO SÅ POKKER!! Installerte Python og WryeBash, kjørte Fix Abomb på de siste saves og PLING! - alt ble bra.....:-)

Flott gutter - hjertlig takk!!

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...