Gå til innhold

Treningslogg tommyak gutt17


Anbefalte innlegg

hei. :D

jeg er en gutt på 17 år, begynte å trene for 1 år siden sirka. jeg tenkte å begynne å føre treningslogg så godt jeg kan, om hver treningsøkt.

jeg gikk også på fotball før, men alt ble så seriøst etter hvert.

begynte å trene styrke på grunn av at det såg utfordrende ut og begynne og trene styrke.

 

 

litt om meg

 

17 år

1,90 moh

90-100 kg

 

mål for åre

 

benkpress: 135 kg

militærpress: 70 kg

knebøy: 160 kg

markløft: 155 kg

 

4 store ;)

Endret av tommyak
Fjernet Løst-ikon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Alt du trenger å vite står i "Veildening til nybegynnere".

 

Går ut i frå at forkortelsane står for benkpress, knebøy og militærpress.

Dei måla du har der lukter det aids av, du bør sette mykje høgare mål på knebøy enn på benkpress ellers kjem du til å sjå ut som ein Johnny Bravo etterkvart.

Lenke til kommentar
Ja , sant det.. Du burde ha markløft med, det er ganske risikablet å kjøre Benkpress uten rygg øvelser

 

Risikabelt? På hvilken måte? Forøvrig tar han knebøy, som går på rygg.

 

TS bør ha fleire øvelser, hvertfall legge på markløft og stangroing/omvendt stangroing.

Lenke til kommentar
Ja , sant det.. Du burde ha markløft med, det er ganske risikablet å kjøre Benkpress uten rygg øvelser

 

Risikabelt? På hvilken måte? Forøvrig tar han knebøy, som går på rygg.

 

TS bør ha fleire øvelser, hvertfall legge på markløft og stangroing/omvendt stangroing.

 

 

 

eeee markløft ødelegger ryggen så har ikke me d men har med mye annet i stede for markløft som trener ryggen ;D

Lenke til kommentar

hæ? hvor har du hørt det der ..? markløft er en av de beste øvelsene innenfor styrketrening. Har du riktig teknikk så er markløft en av de beste øvelsene ved siden av knebøy. Du trener hele ryggen din, beina og magen. jo flere muskelgrupper du trener jo bedere ... Viss du kan riktig teknikk i markløft så tar du det med.

Lenke til kommentar

Det er dårleg teknikk som skadar ryggen, ikkje øvelsane.

 

Edit: Forøvrig er knebøy ein betydeleg meir komplisert øvelse, kjenner fleire som har skada seg på den enn på markløft (alle skader har skjedd pga. dårlig teknikk).

Endret av HValder
Lenke til kommentar
Skader skjer ikke på grunn av øvelsene, som HValder sier. De vanligste grunnene til skader er:

 

-Feil teknikk

-Alteregoet. Alt for høy belastning = overtrening eller teknikk-failure som følge av belastning

-Allerede underliggende skade

 

 

 

 

han holdt på me styrketrening han, så ambefalt han meg å holde meg unna markløft, siden han ødela ryggen sin på det og fikk livfsskade, så sa han at jeg kunne gjøre ting som tilsvarer markløft i stede for å bli skadet resten tå livet.

Lenke til kommentar

Da er han Noob, markløft er bra viss du har rikitig teknikk. Jeg har trent markløft i over 1,5 år jeg har ikke kjent noe smerter i ryggen, faktisk så er knebøy mye vanskligere teknisk og du kan få fortere skader av knebøy en markløft.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Da er han Noob, markløft er bra viss du har rikitig teknikk. Jeg har trent markløft i over 1,5 år jeg har ikke kjent noe smerter i ryggen, faktisk så er knebøy mye vanskligere teknisk og du kan få fortere skader av knebøy en markløft.

 

 

 

 

ja d kan hende ja, men han har trent over lengere tid.

Lenke til kommentar
Har trent markløft i 4-5 år no, har aldri hatt noko problem med det.

 

Problemet er at folk er evneveik, har ingenting med øvelsen å gjøre.

 

Foreslår at du setter deg ned og leser litt om markløft.

 

 

 

 

ja jeg har lest om det, og skal begynn å trene det. men all trening får du skader av da. på markløft får du slitarser i nakke å skuldre, når du begynner å nerme deg en aldre så kommer du til å kjenne smerter. men mørkløft er en viktig øvelse ja.

Lenke til kommentar

Der jeg trener er det en dude på 60 år som tar over 200 mark, og har trent hele livet sitt, han har ikke slitasje skader i ryggen eller noe annet. Men kameraten min på 17 som klarte å dra 200 i mark med krum rygg fikk 2 prolapser og noen andre ryggskader. Han er frisk igjen nå, men prinsippet er at teknikk er et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...