Gå til innhold

trener for mye`?


Anbefalte innlegg

eg trene styrke, jogging, roing sykkling va enn det måtte være kver dag. (ein ting til ein dag seff:P)

 

her er vel opplegget...

jogger (10+min) eller sykkler (20+min) i før styrketrening, trener stryke nesten kver dag 5 dager i uka ca. kjenner eg trenge kvile dag fra styrke og da ender det opp me 45min jogging eller nesten 50min sykkling (spinning).

 

Så trener ca. kver dag. På 3 uker har eg kanskje 2 kvile dager eg ikke gjør noe.

vil aldri ta kvile dag me mindre eg føler meg heilt utslitt, eller at eg virkelig trenge det.

 

Styrketrening som sagt 5 dager i uka... trener samme øvelse muligens 2 ganger i uka har ikke så mye fast for alt er veldig variert, presser meg til eg ikke klarer mer, ei trenings økt er ca 45min.

 

Spørsmålet er som følger:)

Bør eg ta kviledag sjøl om eg ikke føler eg trenge det?

 

ja/nei svar er lov, siden eg leste det eg skreiv å det blei kjedelig:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja whatever, bare lurte på om kroppen virkelig må få tid til å bygge seg opp igjen.

greit nok me styrke.. opprettholder det trener samme muskel 2 ganger i uka.

 

men... toppidrettsutøvere trener vel kver dag... sier seff ikke at eg er overhode i nærheten av noe sånn men. hørte at f.eks at arnold trente kver dag og pressa seg til max kver dag.

tenker på trening generelt og fotball spillere å sånn trener vel rimlig ofte.

 

dette er jævli rotete så... ja sry:p

Lenke til kommentar

Jeg trur dette er veldig genetisk og selvsagt hvilken form kroppen din er i. Personlig trener jeg 6 dager i uken med en hviledag. Men, og det er et stort men, jeg kjører ikke hardt mer enn kanskje 1-2 dager i uken. Har vel en total treningsmengde på mellom 10 og 15 timer i uken. Men så har jeg bygget opp kroppen over flere år slik at den tåler mye trening. Mange instruktører anbefaler trening ut fra mest mulig fremgang å bygge muskler/bli sterkere og glemmer trivsel med trening, viktigheten av å få inn en treningsrutine. Personlig mener jeg å trene hver dag er viktig, både for hodet og kroppen, og samtidig kjenne godt etter at man ikke blir overtrent. Ukespause hver 6-8 uke høres også fornuftig ut.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke tar deg noen pauser innimellom vil du møte veggen en dag. Ha iallefall en pause i uka, og pass på og ha noen rolige økter også. Personlig løper jeg 5 ganger i uka, og samme som bruker over meg har jeg ikke mer en et par harde økter pr uke.

 

Husk at rolig trening er vel så viktig som hard trening.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ja whatever, bare lurte på om kroppen virkelig må få tid til å bygge seg opp igjen.

greit nok me styrke.. opprettholder det trener samme muskel 2 ganger i uka.

 

men... toppidrettsutøvere trener vel kver dag... sier seff ikke at eg er overhode i nærheten av noe sånn men. hørte at f.eks at arnold trente kver dag og pressa seg til max kver dag.

tenker på trening generelt og fotball spillere å sånn trener vel rimlig ofte.

 

dette er jævli rotete så... ja sry:p

 

trene hver dag, det er en realitet for idretsutøvere (trener selv etter å bli løper når jeg blir stor)

jeg VET, at kroppen trenger hvile, like mye som trening.

mange setter trening inn som en febrilsk ting man må gjøre for å bli i god form, etc.

 

først må du lære deg å kjenne din kropp, og komme inn i DITT EGET treningstempo.

da må du begynne å trene annenhver dag, kjenne når kroppen er sliten, og når du kan trene. dette må du lære deg å kjenne.

det handler om å kjenne til deg selv, og ikke bare kroppen din. kroppen din er noe du er, ikke noe du har. lytt til deg selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...