Gå til innhold

Overklokking av XP2400+ og A7N8X (rev 1)


Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å overklokke min XP2400+ på et A7N8X brett, og klarer maks 166 x 12.5 (2075). Uansett hva jeg gjør så klarer ikke å sette en høyere multiplier enn 12.5. Har sett på forumet at jeg sansynligvis må "unlocke" prosessoren.. Er dette riktig. Er det noen som også har erfaring med hvor mye jeg vil klare å overklokke PC'en min, og alikevel være på den "sikre" siden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har forsøkt å overklokke min XP2400+ på et A7N8X brett, og klarer maks 166 x 12.5 (2075). Uansett hva jeg gjør så klarer ikke å sette en høyere multiplier enn 12.5. Har sett på forumet at jeg sansynligvis må "unlocke" prosessoren.. Er dette riktig. Er det noen som også har erfaring med hvor mye jeg vil klare å overklokke PC'en min, og alikevel være på den "sikre" siden

 

Men du ønsker vel ikke sette opp multiplier? Først må du jo få opp FSB hastigheten til en nogenlunde respektabel hastighet > 180MHz

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på overklokking, men tror at jeg har litt for treg ram for seriøs overklokking. Klarer 171x12,5 (2140), men da feiler Hot CPU Tester på Qsort etter en stund. PCMark2002 stopper med en dump på den 5 testen. Prøvde først med FSB 180 men da ville ikke maskinen starte i det hele tatt. Reduserte FSB til 175Mhz, men da ville ikke maskinen starte Windows. Jeg antar at dette skyldes treg ram. Er fortsatt usikker på om maskinen er stabil med FSB 171.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...