Gå til innhold

Jeg har bestilt ny pc!


Anbefalte innlegg

Fant ut at det var best å kjøpe fra komplett.no, selv om selve prisforskjellen var minimal.

 

Amd Athlon XP 2400+ 955kr.

MSI K7N2 hovedkort (nForce2, tv-out osv.) 845kr.

Avantech medium server tower (skrueløst) 523kr.

Western Digital harddisk 120gb (2mb cache) 1150kr.

Sapphire Radeon 9500 atlantis 1300kr.

Twinmos PC2700 512mb ddr ram (CL 2.0) 630kr.

Cooler master cpu-vifte (samt xp 2600) 150kr.

MSI dvd-rom 16x/48x 341kr.

 

+ tilbehør.

 

Dette ser vel bra ut? Skjermkortet er vel meget bra til spilling?

 

Ventetiden på 3 dager fra og med i dag er uutholdelig :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville også gått for Amd Xp 2500 + at du har ikke bruk for et nForce2 hovedkort når du allikevel kjøper deg et Sapphire Radeon 9500 Atlantis, ville heller ha kjøpt meg et Kt400-kort. Ville også gått for en harddisk med 8mb cache, ikke at det har ALL VERDEN å si, men litt utgjør det såklart. Ram'en er grei, Cpu-vifta er grei (Litt bråkete), men servertower har du jo ikke bruk for?! Kjøp deg heller et rimelig Chieftec, men det er vel litt sent nå. Så lenge du liker toweret selv gjør det vel ikke så mye :D

 

Tillykke med ny-Pc'n ;-)

Lenke til kommentar
Ville også gått for Amd Xp 2500 + at du har ikke bruk for et nForce2 hovedkort når du allikevel kjøper deg et Sapphire Radeon 9500 Atlantis, ville heller ha kjøpt meg et Kt400-kort. Ville også gått for en harddisk med 8mb cache, ikke at det har ALL VERDEN å si, men litt utgjør det såklart. Ram'en er grei, Cpu-vifta er grei (Litt bråkete), men servertower har du jo ikke bruk for?! Kjøp deg heller et rimelig Chieftec, men det er vel litt sent nå. Så lenge du liker toweret selv gjør det vel ikke så mye :D

 

Tillykke med ny-Pc'n ;-)

 

Ke? Hvorfor skal han ikke ha nForce2 siden han har Radeon 9500? Kunne forstått at du mente det du mener hvis han bare hadde hatt én minnebrikke, men i så fall ville KT400A vært å anbefale forran KT400...

Lenke til kommentar

Har vært en del problemer med ATI kort og NForce hovedkort...kan vel kanskje være NVIDIA som legger litt kjepper hjulene? Ville katisk ha gått for ett litt dyrere hovedkort... ASUS A7N8X Deluxe for exempel.

De litt rimeligere hovedkortene magler i mange tilfeller de store oppgraderingsmulilghetene og bruker de billigste komponentene.

 

dr_k

Lenke til kommentar

maestr0 skrev:

Ville også gått for Amd Xp 2500 + at du har ikke bruk for et nForce2 hovedkort når du allikevel kjøper deg et Sapphire Radeon 9500 Atlantis, ville heller ha kjøpt meg et Kt400-kort.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Har ikke bruk for NFORCE2 når du kjøper Sapphire? Hvorfor ikke? Burde kanskje kjøpt ett uten onboard GFX kort, ja, men dette er som mange tror ikke derfor kortene heter nforce og er laget av nvidia...

Alle Nforce kort har ikke onboard gfx kort, de færreste har faktisk det...

 

dr_k

Lenke til kommentar

Fy faen i helvete!

 

Kommer hjem fra skolen og tenker på spill jeg skal spille på den nye pc. Så vidt jeg er kommet inn døra sier moren min:

 

Vi har sjekket opp med forbrukerrådet, og de sier at firmeet [komplett] ikke er til å stole på. Vi har avbestilt pcen din

 

Jeg ble så forbannet at jeg kunne slått inn nesa hennes, men heldigvis klarte jeg å beherske meg. La oss se litt på argumentene:

 

* Reklamasjonen var bare tull.

* De hadde hatt 22 saker oppe som brukerene hadde klagd over i det siste.

* Generelt mye feil på varene.

* Dårlig service

* Sjelden tilstedeværende kontaktperson

 

Dette hadde forbrukerrådet kommet med, og de hadde anbefalt at jeg skulle avbestille den helvetes pcen.

 

Etterhvert tenkte jeg at det ikke var så utrolig ille, jeg kunne jo bare bestille fra feks PSdata :-? Men neida.... Kjøp av varer på internett var bare tull. Det var "sikkert" samme greiene hos PSdata også. Makan til generalisering! Og på toppen av kransekaka blir jeg fortalt av min far at jeg skal kjøpe pc "her i byn". "Her i byn" vil altså si hos Elkjøp eller Expert. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

 

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...