Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

17 år, aldri kastet opp. Noe galt?


Anbefalte innlegg

Herregud folkens. Trådstarter har da all grunn til å være bekymret om hun/han aldri har spydd før i hele sitt liv. Tenk om det er en feilkobling en eller annen plass som gjør det umulig å spy? Det er faktisk direkte livstruende om man kommer i feil situasjon, og det sier seg jo selv at å f.eks. drikke seg dritings på 96% er noe av det dummeste vedkommende kan gjøre.

 

Jeg foreslår at trådstarter prøver å trigge brekningsrefleksen ved å presse et par fingre nedi halsen, om du ikke allerede har prøvd det og med mindre du har lyst. Funker det ikke så bør du ta deg en prat med legen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser egentlig ikke problemet, å spy er vel egentlig en kroppslig reaksjon på at noe må ut/er galt. Så hvis behovet ikke har meldt seg så har vel trådstarter vært heldig, eventuelt forsiktig?

Var endel gode forslag på metoder i denne tråden hvis trådstarter virkelig vil finne ut om kroppen ikke er istand til å spy, men personlig så ville jeg latt være. Får være måte på hvor masokistisk man skal være :p

Lenke til kommentar

Nei, det var faktisk ikke rettet til trådstarter, det var rettet til de som foreslo at han/hun skulle hive i seg umenneskelig mye alkohol o.l. Og hvorfor ellers skulle trådstarter meddele at vedkommende aldri har kastet opp, og uttrykke bekymring?

 

Og hva er vitsen med en helsekategori når alle skal si "det er helt normalt, du er nok bare frisk!"? Det er et faktum at noen folk ikke kan spy; mange emetofobikere får faktisk medisinsk hjelp til å fjerne sin mulighet til å kaste opp. Om de bestemmer seg for å gjøre det, så blir de tydelig informert om at dette er på bekostning av deres eget liv og helse.

 

Og hvis trådstarter faktisk har prøvd å kaste opp, men ikke får det til, ser jeg intet annet rasjonelt svar enn at hun faktisk bør dra seg til legen og finne ut om det faktisk stemmer. Kvikt.

Lenke til kommentar

noen ganger, når jeg drikker noe sykt mye eller spiser mer enn nok, så får skikelig lyst til å spy, det kommer helt oppi halsen og kjenner liksom at det komme ut men det bare stopper der, det er liksom umulig å gjør noe med akkurat da

 

Nei, det var faktisk ikke rettet til trådstarter, det var rettet til de som foreslo at han/hun skulle hive i seg umenneskelig mye alkohol o.l. Og hvorfor ellers skulle trådstarter meddele at vedkommende aldri har kastet opp, og uttrykke bekymring?

 

Og hva er vitsen med en helsekategori når alle skal si "det er helt normalt, du er nok bare frisk!"? Det er et faktum at noen folk ikke kan spy; mange emetofobikere får faktisk medisinsk hjelp til å fjerne sin mulighet til å kaste opp. Om de bestemmer seg for å gjøre det, så blir de tydelig informert om at dette er på bekostning av deres eget liv og helse.

 

Og hvis trådstarter faktisk har prøvd å kaste opp, men ikke får det til, ser jeg intet annet rasjonelt svar enn at hun faktisk bør dra seg til legen og finne ut om det faktisk stemmer. Kvikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...