Gå til innhold

Ny mobil - helst S60 eller tilsvarende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag 5310 XpressMusic (som jeg er kjempefornøyd med), men denne begynner å bli utilstrekkelig med tanke på surfing og e-post, og ønsker dessuten GPS. Trenger derfor ny, "smartere" mobil.

Dette skal jeg bruke mobilen til, i prioritert rekkefølge:

- Ringe

- SMS

- E-post

- Surfing (3G/Super-3G og Wi-Fi)

- Musikk + radio (helst 3.5mm jack)

- GPS

- "Nyttige" programmer som kalender, kalkulator, klokkealarm, men dette går jeg ut i fra følger med de aller fleste telefoner i dag

Betaler selv for mobilen, og ønsker ikke å overstige 4000 kr. Har i dag et TalkMore-abonnement, men det blir alt for dyrt for surfing, så mest sannsynlig vil jeg gå for Netcom FlexiTalk + Mobilt bredbånd Fritid.

Noen mobiler jeg har vurdert:

- Nokia N79

- Nokia N85 (begge ser ut til å møte kravene mine, men er usikker på hvilken av disse som er best

- Nokia 5800 XpressMusic. Skeptisk til å bytte ut vanlige taster med trykkskjerm. Men billig!

- Nokia E66 - For dårlig på musikk/underholdning

- Nokia E71 - Klumpete, virker litt "overkill" å ha et sånt tastaturoppsett. Men pluss for widescreen

Har hovedsakelig sett på Nokia-mobiler, og er ikke særlig kjent med andre produsenter. Har også vært interessert i diverse HTC-modeller og Xperia, men disse ligger dessverre over prisgrensen min (men WinMo skremmer meg ikke!).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mulig du har 195,- ekstra i såfall hadde jeg kjøpt denne

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...mgAAAEeo25R0Sto

Eller du kan gjøre som meg kjøpe en strøken Samsung I780 litt brukt til en billig penge (ligger noen på finn.no) Jeg ga 1500,- for min 100% strøken drøyt en mnd gammel denne uken.

Dette var jo den klart beste proffmodellen i fjor (mulig enda) i følge alle tester og slo blant annet E71 i de alle.

Her er en av testene!

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i780/50205

Endret av Jada-jada
Skrevet

Jeg er litt skeptisk til å kjøpe mobil på internett da det sannsynligvis vil være vanskeligere å få støtte dersom det er noe galt med mobilen, så jeg betaler nok litt ekstra for å få en mobil i butikk. Dersom det er mulig å dra til Elkjøps kundesenter hvis det er noe galt med mobilen, så er dette ikke noe problem. Men av samme grunn er jeg litt skeptisk til å kjøpe brukt.

200 kr ekstra for HTC Touch Diamond 2 er egentlig greit, men som sagt er jeg skeptisk til å ha mobil helt uten taster. Tenker da mest på skrivehastighet og hvor enkelt det er å bla i menyer o.l. sammenliknet med vanlige taster. Dessuten er det jo dumt at det kun er USB-utgang for hodetelefoner (har ingen egen MP3-spiller) og at det medfølgende hodesettet er dårlig for musikk (men jeg er ikke alt for kresen på lydkvalitet, så det går kanskje greit?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...