Gå til innhold

Problemer med Word - .docx vs. .doc


Anbefalte innlegg

Skal prøve å stille spørsmålet på en forståelig måte. På mange maskiner på skolen er den nyeste utgaven av Word installert (Word 2007). Dette gjelder mange av laptopene, men ikke alle. På min laptop hjemme har jeg den eldre versjonen av Word. Ønsker ikke å installere Word 2007 på min egen, da jeg foretrekker den gamle. (Må ofte bruke Word 2007 når jeg er på skolen, men dette foretrekker jeg ikke). Problemet er at i Word 2007 blir dokumentene lagret som '.docx' Eks; "manus.docx". Når det lagres som .docx er det ikke mulig for meg å åpne det på maskiner som ikke har Word 2007. Spørsmålet mitt er om det finnes et konverteringsprogram som kan ordne dette automatisk slik at jeg kan åpne .docx uten problem på laptopen jeg har med gammel Word - og på alle andre pcer jeg bruker som har den gamle versjonen. Har funnet ut at man kan velge å lagre dokumenter i Word 2007 som "gammelt" Worddokument, slik at det kan åpnes av alle, men dette er langt i fra alle klar over og når man f.eks får tilsendt e-poster med vedlegg med 'x-format' blir det veldig irriterende etter hvert. Har snakket med flere andre som har samme problem - da når f.eks innkallelse til foreldremøter blir sendt på mail i et vedlegg av typen '.docx'.

 

Er det noen som vet om et konverterinsprogram? Skader ikke om det er gratis å laste ned. ;)

 

Beklager dersom spørsmålet ble veldig dårlig formulert.

Endret av Osloj92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...