Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med å oversette spansk tekst


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å se om det er noen store grammatikk- eller skrivefeil i oversettelsen av teksten nedenfor? (Har brukt google translate til hjelp, men som regel blir det mye dårlige oversettelser da også).

 

Mitt navn er Johan og jeg er 14 år gammel. Da jeg var liten bodde jeg sammen med familien min i Beaumaris i Wales, og gikk på skole der ett år. På skolen snakket lærerne både valisisk og engelsk, så det var en stor utfordring for meg som bare var fire år gammel. I dag kan jeg ikke huske mye fra tiden jeg bodde i utlandet, men jeg har derimot sett mye videoklipp som foreldrene mine tok av meg og brødrene mine, Øyvind, Einar og Anders.

 

Nå bor jeg i Bærum sammen med familien min. Huset jeg bor i ligger på grensen mellom Høvik og Stabekk. Det er inndelt i fire etasjer og er veldig stort. Dessuten ligger det veldig nært skolen jeg går på, nemlig Ramstad ungdomsskole. Her har jeg gått i snart to år, og jeg trives godt. Allerede fra første skoledag fikk jeg mange nye venner som jeg aldri hadde møtt før.

 

På fritiden min liker jeg å være med venner, familie, bade og trene. Jeg har vært medlem i flere aktivitetsklubber som tennis, fotball, karate og bandy, men jeg gikk fort lei. For tiden trener jeg en del styrketrening i kjelleren hjemme. Pappa har vært vektløfter da han var yngre, så jeg får mye hjelp av ham til å trene riktig.

 

I helger og ferier pleier jeg og familien min å reise til hytta vår på sørlandet. Jeg har ikke så mange venner derfra, men det er mange bademuligheter og alltid noe å gjøre. Dessuten ligger hytta veldig nært Risør, så vi drar ofte innom byen for å handle klær, mat og andre ting. I langferier reiser vi ofte tilbake til Beaumaris for å møte igjen venner og gamle klassekamerater. Det er alltid gøy å se igjen de menneskene jeg lekte med da jeg var veldig liten.

 

Mi nombre es Johan y yo somos 14 años de edad. Cuando yo era pequeño viví con mi familia en Beaumaris en el País de Gales, y se fue a la escuela allí un año. En la escuela, los maestros tanto valisisk y habla Inglés, por lo que fue un gran reto para mí fue que sólo cuatro años. Hoy en día, no puedo recordar mucho desde el momento en que viví en el extranjero, pero sin embargo he visto un montón de vídeos que mis padres tomaron de mí y mis hermanos, Øyvind, Einar y Anders.

 

Ahora vivo en Bærum junto con mi familia. La casa en que vivo se encuentra en la frontera entre Hovik y Stabekk. Está dividido en cuatro plantas y es muy grande. También hay una escuela muy cerca de pasar, es decir, Ramstad la escuela secundaria. Aquí, he tenido durante casi dos años, y estoy disfrutando la vida. Ya desde la primera escuela tuve muchos amigos que nunca había reunido antes.

 

En mi tiempo libre me gusta estar con amigos, familiares, nadar y hacer ejercicio. He sido miembro de varios clubes que la actividad de tenis, fútbol, karate y bandy, pero pronto se aburre. Actualmente, un entrenador Styrketrening parte en el sótano en su casa. Papá se ha vektløfter cuando era más joven, a fin de obtener de él gran ayuda para la formación adecuada.

 

Durante los fines de semana y las vacaciones suelen yo y mi familia para viajar a nuestro refugio en el sur de Noruega. No tengo tantos amigos, pero hay muchas posibilidades de nadar, y siempre algo que hacer. Además, la cabina está muy cerca Risør, por lo que suelen ir a la ciudad para comprar ropa, comida y otras cosas. Con el tiempo las vacaciones, que viajan con frecuencia Beaumaris a volver a reunirse de nuevo los viejos amigos y compañeros de clase. Siempre es divertido volver a ver la gente que juega con cuando yo era muy pequeño.

Endret av Yohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er nok ganske så feil, mye av det. Ser ut til at flesteparten av verbene ikke er bøyd rett.

 

Yo soy

Tu eres

El/ella es

Nosotros somos

Vosotros sois

Ellos son

 

Husk at det er ikke alltid du kan oversette direkte. Såvidt jeg vet er det sjelden man sier "14 år gammel", man sier som regel bare "14 år", og i tillegg "jeg har 14 år"; altså 'yo tengo (fra tener - å ha) catorce años' høres mer rett ut for meg.

 

Jeg ville prøvd å gjøre setningene litt enklere i stedet for å oversette kanskje litt klumsete. :)

Lenke til kommentar

Vell, jeg går i 9-klasse, men jeg får relativt høye karakterer. Den teksten jeg hadde skrevet ned her på spansk var kopiert fra google translation. Har forsøkt å rette litt opp i den og gjort om på noen setninger. Fint om noen igjen vil se etter grammatikk og rettskrivningsfeil. Kom også gjerne med ideer til hvordan jeg kan omformulere litt på setningene til et mindre komplisert språk hvis det var tilfellet Fred :)

 

Mi nombre es Johan y tengo catorce años. Cuando yo era pequeño viví con mi familia en Beaumaris en el País de Gales. Aquí he empecado a la escuela un año antes de lo que es común en Noruega. En la escuela los profesores hablan galés y Inglés, por lo que fue un gran desafío para mí. No puedo recordar mucho desde el momento en que viví en el extranjero, pero he vistado un montón de vídeos que mis padres tomaron de mí y mis hermanos, Øyvind, Einar y Anders.

 

Ahora vivo en Bærum con mi familia. La casa en que vivo se encuentra en la frontera entre Høvik y Stabekk. Está dividido en cuatro plantas y es muy grande. La casa está muy cerca de mi escuela, la escuela secundaria Ramstad. He estado en la escuela Ramstad a casi dos años y yo bienesto así. He hecho muchos nuevos amigos que he conocido nunca.

 

En mi tiempo libre me gusta estar con amigos, familiares, nadar y hacer ejercicio. He sido miembro de varios clubes que la actividad de tenis, fútbol, karate y bandy, pero pronto se aburre. Actualmente, un número de autocar el entrenamiento de fuerza en el sótano en su casa. Papá se ha levantamientado de pesas cuando era más joven, a fin de obtener de él gran ayuda para la formación adecuada.

 

Durante los fines de semana y las vacaciones suelen yo y mi familia para viajar a nuestro refugio en el sur de Noruega. No tengo tantos amigos, pero hay muchas posibilidades de nadar, y siempre algo que hacer. Además, la cabina está muy cerca Risør, por lo que suelen ir a la ciudad para comprar ropa, comida y otras cosas. Con el tiempo las vacaciones, que viajan con frecuencia Beaumaris a volver a reunirse de nuevo los viejos amigos y compañeros de clase. Siempre es divertido volver a ver la gente que juega con cuando yo era muy pequeño.

Endret av Yohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...