Gå til innhold

TV-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På komplett fant jeg disse tre kortene:

__________________________________________________

Media Forte Tv-kort PCI w/Text-TV og

- Fjernkontroll Retail Ubekreftet

2002-01-30 695,- 643,-

__________________________________________________

102666 TerraTec Tv-kort PCI, TV Value

- Retail 100+ 595,- 550,-

__________________________________________________

107337 TerraTec Tv-kort PCI, TV Value Radio

- Retail 10-19 795,- 735,-

__________________________________________________

Hvordan er bildekvaliteten på disse, hvilket er å anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg har Ati All-in-Wonder Radeon. Det funker veldig bra i Win 2000 og XP. I Win 98 er det noe ustabilt, iallfall sist jeg testa det (driverne oppdateres hele tida).

Det funker veldig bra. Tar ca 5% prosessorforbruk på min P3 800 MHz. Dessuten kan du ta opp video i full DVD-kvalitet (men da trenger du 1 GHz++). 640x480 med bare I-frames funker bra hos meg. Du kan også pause TV-en (hvis du må på do etc.), og så kan du spole deg framover i det du gikk glipp av.

Lenke til kommentar

Jeg har et TerraTec tv-kort som det du nevner, og er SVÆRT fornøyd med det. Jeg kjenner ikke til de andre kortene - som sikkert også er bra - men hvorfor betale mer når du får et skikkelig kvalitetsprodukt til en rimelig penge?

 

Selvsagt har mottaksforholdene der du bor mye å si for et godt resultat - men kortet er ikke mer følsomt enn en vanlig tv. Om du f.eks. har digital satellitt blir resultatet svært bra.

 

Programvaren som følger med er god. Du kan ta opp fra tv/video og komprimere den med divx eller andre formater - i realtime!

 

Et stort pluss er at kortet er 100 % kompatibelt med freeware-programmet DScaler (http://deinterlace.sourceforge.net/) som gir et mye bedre bilde enn TerraTec-programvaren (selv om opptaksfunksjonen i dette programmet fremdeles er noe begrenset).

 

Driverne som følger med virker bare i Windows 98 - men helt oppdaterte drivere finner du på http://www.terratec.net (for 2000/XP).

 

Alt i alt er det et skikkelig godt kort. For ca. 500 kr. får du altså en tv med video - og det er jo rimelig!

Lenke til kommentar

For guds skjyld ikke kjøp terratec, det er bare boss, spesielt driverne. Til han over som anbefalte dette produktet så godt: har du lagt merke til at alle de driverne som ligger på sidene til terratec er betadrivere fra tidlig ifjord? De funker dårlig, tro meg , hadde jeg hatt sjansen til å kjøpe et av de andre som er nevnt ovenfor ville jeg gjort det.

I tilleg til bosskvalitet på opptak, drivere og software så er det bare monolyd på kortet.

 

Tbird 1,4

Asus A7V

Geforce 2 pro

768MB RAM

WD15GB ATA66

WD80GB ATA100

WD20GB ATA100

Lenke til kommentar

Som jeg sa: Jeg har ikke testet noe annet tv-kort enn det TerraTec-kortet jeg har selv - men det fungerer etter min mening ypperlig.

 

Det stemmer at driverne er litt gamle (og muligens beta) - men de fungerer bra, tro meg. Til og med i XP.

 

Og jeg gjentar det jeg sa over: har du bra mottaksforhold og Dscaler installert på maskinen - samt et TerraTec TV-kort - får du skikkelig bra bilde. Jeg kan ikke forestille meg at noe annet kort gjør det bedre. Det gjelder også opptak, hvis du stiller Dscaler rett inn eller bruker Virtual Dub. Programvaren som følger med gir riktignok ikke et tilfredsstillende resultat.

 

Kortet er billig og godt. Leit at andre har negative erfaringer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...