Gå til innhold

Nabodachs som holdes i utebod


Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke hund selv og er ikke sikker på hvordan en Dachs skal holdes.

Men naboen har fått en liten dachs valp og den står i uteboden hele dagen fra morgen til sent ettermiddag. Av og til står den der om natten også, vet ikke om det er hver natt.

For det første er det utrolig irriterende å våkne om natta eller tidlig om morgenen og at den bjeffer hele dagen (prøver å studere til eksamener), men det er også hjerteskjærende å høre den bjeffe og pipe hele dagen/natten. Er det forsvarlig å holde en valp sånn ?

 

Takker for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har ikke hund selv og er ikke sikker på hvordan en Dachs skal holdes.

Men naboen har fått en liten dachs valp og den står i uteboden hele dagen fra morgen til sent ettermiddag. Av og til står den der om natten også, vet ikke om det er hver natt.

For det første er det utrolig irriterende å våkne om natta eller tidlig om morgenen og at den bjeffer hele dagen (prøver å studere til eksamener), men det er også hjerteskjærende å høre den bjeffe og pipe hele dagen/natten. Er det forsvarlig å holde en valp sånn ?

 

Takker for innspill.

 

Nei, det er ikke forsvarlig i det hele tatt! Stakkars hund! En valp trenger mye oppmerksomhet og skal ikke være så mye aleine som du skriver, og ihvertfall ikke som noen vane. Vet du hvordan forholdene er i boden? Har den utsikt ut, eller er det tett dør?

Lenke til kommentar
Hei.

Har ikke hund selv og er ikke sikker på hvordan en Dachs skal holdes.

Men naboen har fått en liten dachs valp og den står i uteboden hele dagen fra morgen til sent ettermiddag. Av og til står den der om natten også, vet ikke om det er hver natt.

For det første er det utrolig irriterende å våkne om natta eller tidlig om morgenen og at den bjeffer hele dagen (prøver å studere til eksamener), men det er også hjerteskjærende å høre den bjeffe og pipe hele dagen/natten. Er det forsvarlig å holde en valp sånn ?

 

Takker for innspill.

 

Nei, det er ikke forsvarlig i det hele tatt! Stakkars hund! En valp trenger mye oppmerksomhet og skal ikke være så mye aleine som du skriver, og ihvertfall ikke som noen vane. Vet du hvordan forholdene er i boden? Har den utsikt ut, eller er det tett dør?

 

Den har tett dør og ingen vinduer. Vet ikke om hvordan forholdene inne i boden er. Jeg har vært på døra deres en gang og sagt at den må være innendørs, brukte at vi ikke fikk sove som påskudd. Da hadde den vekket meg kl.0630 og når jeg kom hjem fra jobb 1730 så sto den der enda og bjeffa (hørtes helt utslitt ut). Lyset i boden var heller ikke på.

Hvis jeg stikker hodet inn i boden for å se en dag den står alene og bjeffer der inne så kommer jeg sikkert ikke til å klare å gå fra den igjen og heller ta den med meg :(

Problemet er at det er jo grenser for hva jeg kan blande meg inn i. Vi vet jo hvor fornøyde vi blir hvis naboer blander seg inn og skal fortelle oss hvordan vi skal gjøre ting. Som sagt så tenkte jeg at bjeffing kan jeg klage på og kreve at de har valpen innendørs, det er i hvertfall noe. 2 dager senere sto den og bjeffa i boden kl.0100.

 

Her om dagen var den ute alene i hagen fra ~9-16 og bjeffa og bjeffa og skrapte på inngangsdøra (de var hjemme), i en liten hage uten gjerde ut mot bilvei, den lille valpen.

Lenke til kommentar

Ikke vær redd for å blande deg! Dette grenser til det jeg i mine øyne vil kalle dyremishandling! Kanskje det er da man skal gå og ta bikkja med seg og levere den til dyrebeskyttelsen? Litt usikker på hvordan du bør gå frem videre, men vær så snill å hjelp den stakkars valpen:) Først ville jeg spørt naboen om han syns det er ok å behandle en hund på den måten, om han har hatt hund før osv? Bedt han ta kontakt med noen som kan hund som kan forklare han hvordan man behandler en hund. Hjelper ikke dette ville jeg anmeldt han med en gang. Noen folk skulle ikke hatt hund!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

Har ikke hund selv og er ikke sikker på hvordan en Dachs skal holdes.

Men naboen har fått en liten dachs valp og den står i uteboden hele dagen fra morgen til sent ettermiddag. Av og til står den der om natten også, vet ikke om det er hver natt.

For det første er det utrolig irriterende å våkne om natta eller tidlig om morgenen og at den bjeffer hele dagen (prøver å studere til eksamener), men det er også hjerteskjærende å høre den bjeffe og pipe hele dagen/natten. Er det forsvarlig å holde en valp sånn ?

 

Takker for innspill.

 

 

Hvordan har dette gått videre? Jeg tror jeg hadde tatt hunden med meg, jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...